Hjälp, gravid vad ska vi göra:-o
Elementtjejens råd, att tala med någon är bra. Kanske behöver det inte vara en psykolog eller kurator, det kanske räcker med en klok, sansad vän?
Känns egentligen dumt att råda i en sådan här situation när jag dessutom inte känner dig och har såpass lite bakgrundsinfo. Dessutom så pendlar jag mellan de olika svaren men någonting säger mig att du ska behålla barnet. Lyssna ej för mkt på mig bara, men du bad ju om råd!
På något sätt så tycker jag att kan jag mellan raderna läsa att det är ngt som gör att du vill ha barnet men kanske har jag fel?!
Kommer det att förstöra din relation till din sambo tror du? Är det värt det? Vill du ha barn någon gång? Vad händer med er relation då iom att han ej vill ha fler barn? Orkar du ytterligare en abort? Är du villig att ta risken som ytterligare en abort medför? Känner du dig mogen för/sugen på barn?
Kan du svara på de frågorna så är det en bra start. Det är ett otroligt svårt beslut, det förstår jag. Vi finns här och stöttar dig om du vill! Alltid något.