• Farawayfromhome

s*xleksaksberoende

Jag har forsokt hur mycket som helst att komma (pa egen hand) med fingrarna, men det gar bara inte. Inga problem nar jag anvander nagon leksak (leksaker alltid involverad pga detta, men det ar ju trist att jamt maste tanka pa att packa ner den i necessaren). Har nagon samma problem eller nagra bra tips att komma med?

• Svar på tråden s*xleksaksberoende
  • EmmaPemma

Jag har också läst att man blir mindre känslig om man använder vibrerande stavar för mycket...
    Man kanske kan ransonera användandet - ha en regel som säger max en gång i veckan eller likande

• Bonni

Att man skulle bli mindre kännslig av att använda sexleksaker är en skröna. Hur mycket stimmulans man behöver är individuellt och kan variera från den ena dagen till den andra. Jag har fått den här frågan ganska många gånger i mitt yrke och har tagit upp det med flera oberoende sexologer och alla verkar vara överens om att det bara är en skröna (frågan ställdes även på "Fråga Olle" för några månader sedan och fick samma svar där).

Jag kan tillägga att jag själv är en flitig användare av sexleksaker sedan över 10 år tillbaka och min kännslighet har inte blivit mindre. Det som händer är väl snarare att man lär känna sin kropp bättre och lär sig olika knep för att kunna styra över sin orgasm, ungefär på samma sätt som killar kan lära sig att hålla tillbaka sin utlösning.

• Bruja

Fråga från en oinvigd i leksakscirkel: var brukar ni köpa dem? Alltid varit nyfiken för att prova, men jag tror inte de har en avdelning på Åhléns precis!

• Anna-Maja

Ja varför finns inte sånt på Åhléns för? De säljer ju kondomer och tamponger så...

• Jennifer E

Nä, på Åhléns finns de inte, det är ett som är säkert!

Jag brukar handla på Afrodites Apotek på Katarina Bangata på Söder.

• Jennifer E

Förresten, skönt att det bara är en skröna det där med känsligheten, det tror jag gärna på!

Jag jobbar på Åhléns inköpsavdelning så jag kanske ska ta upp det här...

• Cast

Jennifer E, vet du om Afrodites Apotek har någon hemsida?

• Ellte

Cast: Har du försööökt kolla själv ;) www.afroditesapotek.com/

Farawayfromhome: :D Det kan väl inte vara hela världen? Åker du bort länge lär du inte glömma den (och OM så antar jag att det finns affärer där med) och är det bara en kortare resa kanske du överlever ändå ;)

• Cast

Tack så mycket Ellte, men vet du vad den s.k kittlaren (som det skrivits om på en annan träd här) heter? Om den finns på Afrodite?

• Cast

Aha, kan det vara kittlande kaninöron?
    Är det någon som provat, är det något att ha?

• Farawayfromhome

Ellte
    Det som ar sa trist ar ju att det alltid kravs planering, inte sa att jag absolut maste komma varje gang (fast det vill jag ju) men infalls sex blir ju inte sa vanligt mellan mig och min man. Det blir mer sa att vi "sparar" tills det finns en leksak i narheten. Kanske jag borde kopa en for handvaskan...

• Cheri

Farawayfromhome

Varför måste du "spara" dig? Kan du inte ta en sväng TILL när du fått fatt i din leksak?!?

Vi skulle aldrig vänta tills det blev perfekt utan bara göra det IGEN!

Kan man ha roligare tillsammans?!?!?

:D

Bruja
    Åhléns kanske inte har det men Haléns postorder har det!!! Ellos kanske också?

• Monn

Köp en till handväskan!!! Det finns små som nästan ser ut som läppstift, får till och med plats i jeansfickan.

• Zarastro

Eller så köper du ett ägg med trådlös fjärrkontroll. Nästa gång du och din sambo skall ut och handla så ger du honom fjärren, ganska pirrigt för båda *S* fast se till att inte hålla ett ägg paket eller någon glas skål just vid dessa tillfällen.

• Farawayfromhome

Monn
    Har en sann. Nar jag tanker efter har jag begravt en hel del leksaker (efter mycket svordom och forbannelse).
    Massagestav med parlband och dubbel clit ticklare, tva roda agg med sladd, ett guld agg (med sladd), en raket liknande grej, en som man trar pa fingret, och en vit vibrerande sak som har en boj (for gpunkten fast den funkar inte sa bra for det finns inget att halla i).
    Oj oj oj, hade sakert haft rad med en utlandsresa om dom byggdes ordentligt

• Ann Ahl

Zarastro:

Var kan man köpa detta "ägg" som du nämner ? :-0

• Zarastro

www.lustjakt.se

Klicka på Exklusiva produkter till vänster och så finns det 2 varianter.
    Lycka till

• Jennifer E

Ah, en Ann Ahl! Heter du det eller kallar du dig bara för det?

Sådana ägg kan man köpa i princip öevrallt där andra sådana här prylar säljs. Bl.a. på Afrodites Apotek.

• Anna Ahl

Jennifer E:

Avslöjdad...( *ler*)....

Nej, jag heter egentligen Annica.

Men, men jag tyckte det var en kul signatur.....

• Jennifer E

Ann Ahl, jag trodde ett tag faktiskt att du var ett så kallat "troll"! Kul att så ej var fallet!

Svar på tråden s*xleksaksberoende