Inlägg från: zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • zvartaliljan

svensk medborgare-utlandsk medborgare

Vi har bara skickat in om hindersprövning och den blev godkänd utan problem. Han har dock permanent uppehållstillstånd här även om han inte har svenskt medborgarskap.
    Han är också katolik och vi gifter oss protestantiskt...han praktiserar inte sin religion så det behövs väl inget godkännande då va? Eller måste han ha det ändå för att räknas som gift hemma i Argentina?

• zvartaliljan
    Gopplan skrev 2011-03-26 14:25:39 följande:
    Är båda folkbokförda i Sverige räcker en hindersprövning för att få gifta sig i Sverige. Sedan måste man kontakta ambassaden för sin partners hemland för att vigseln ska bli godkän där. Det är olika för olika länder. Jag ska gifta mig med en fransman och Frankrikes ambassad kräver många papper.
    ajajdå...din fransman är han folkbokförd i Sverige?
    Min m2b är både fransk och argentinsk medborgare men har permanent uppehållstillstånd här och folkbokförd här.
    Så vår vigsel blir inte godkänd i Frankrike utan en massa papper då? Likadant med Argentina? Får nog be honom kontakta ambassaden...men måste man ha alla papper INNAN vigseln eller kan man ta det efter? Vi gifter oss den 11 Juni så inte så mycket tid kvar för o krångla med en massa papper...
Svar på tråden svensk medborgare-utlandsk medborgare