• obeslutsam

    Hur dölja att man är gravid?

    Jag har just fått reda på att jag är gravid och har absolut ingen lust att berätta än (är bara i femte veckan). Problemet är att jag oftast träffar kompisar på helgen och då ofta i samband med ett glas vin eller annat. Jag brukar sällan tacka nej till alkohol (låter hemskt... det är inte så illa som det låter)och bor mitt i stan, så ursäkten att köra fungerar inte heller så bra. Om några veckor ska vi spendera en hel helg hos kompisar i en annan stad - det känns nästan omöjligt dölja.

    Är det någon som har tips på hur man kan gå tillväga för att inte väcka misstankar?

  • Svar på tråden Hur dölja att man är gravid?
  • EmmaPemma

    Angående magkatarr så reagerar man på olika sätt. När jag har magkatarr kan jag inte alls dricka vin (som är väldigt syrligt för magen), men jag kan dricka kaffe i små mängder.

  • *Juniphé*

    Skyll på att du äter antibiotika för en urinvägsinfektion eller liknande.
    Du kan väl börja ljuga lite dagarna innan att du har urinträngningar och att det krampar lite när du kissar... säg att du nog ska kolla upp vad det är.
    När det sedan är dags för festen, så är dom förvarnade och du kan med lätthet skylla på att du äter antibiotika.

    Grattis förresten! Hoppas det går vägen

    /*lögn-mästaren*

  • Lilac

    tänk på bara att antibiotika tar man vanligtvis tre gånger om dagen för UVI..så det kan vara svårt att iscensätta. Tänk vad pinsamt om dina vänner skulle komma på att du inte tagit dina tabletter den dagen - hur ska man förklara det då?

  • safety

    Antibiotika för UVI eller magkatarr (om du kan avstå kaffet och apelsinjuicen)låter bäst tycker jag, allt annat hade fått mig att ana ugglor i mossen...

  • *Juniphé*

    Lilac,
    Ja men jag tror nog inte att det är så svårt att iscensätta. Jag har alltid fått tabletter somska tas 2 ggr per dag (dvs morgon och kväll).
    Personligen brukar jag inte direkt skylta med att jag tar en tablett. Oftast går man iväg på toan eller till köket för att göra det.

  • EmmaPemma

    Det här beror nog på hur vaksamma vänner man har .

  • Miniängeln

    Det påminner mig om en sak..

    Jag fick en muskelsträckning i ryggen, gjorde SVINONT, och fick starka värktabletter som jag skulle käka i 2-3 veckor. Det var totalförbjudet å dricka alkohol för då kunde man bli alldeles blå i ansiktet och få andningssvårigheter.

    Så var jag ute på en pub med mina vänner/väninnor för å träffas å snacka bara över ett glas öl eller två som vi brukar. Jag började med en coca cola, sen beställde jag en alkoholfri drink och ena väninnan började titta undrande på mig, så frågade hon till slut varför jag inte dricker..? Jag (som var lite full i fan) klappade ömt på magen med ett fånigt leende och tittade på min pojkvän och sa: "-Tjaa.. Jag får inte dricka längre.."

    Jag hann inte avsluta meningen förrän väninnorna utbrast i "ÅH!!" i kör, "-Är du med barn?!".

    "Nej, jag skojade bara" svarade jag med ett skratt och berättade om muskelsträckningen. Det var SÅ kul å se deras miner när de trodde jag var gravid!!!

  • Jennifer E

    Grattis!

    Det mest extrema om man känner att man redan kört med knep är väl att köpa alkoholfritt vin och hälla över i vanlig flaska med skruvkork! Det finns ju bättre viner med skruvkork nu. Eller sätt i korken och säg att du redan tagit ett glas ur flaskan.

    Lycka till! (Visst är jag ett geni... )

  • Browneyed Girl

    En kompis till mig fejkade en hel fest!!!
    Hon hade sin vana trogen med sig en flaska vodka som hon blandade med Fanta och juice. Men vad vi inte visste (förrän ett par månader senare ) var att hon hade vatten i vodkaflaskan!
    Hon var lika glad och sprallig som alltid så ingen misstänkte något alls!!!
    Men det är ju svårare att fejka om det gäller vin... Fast det finns väl med skruvkork så man skulle kunna hälla i alkoholfritt vin istället...

    Annars tycker jag urinvägstipset var bäst.
    Lycka till och grattis!

  • Browneyed Girl

    Sorry Jennifer, inte meningen att ta orden ur munnen på dig!
    Satt som bäst och knåpade på mitt inlägg när du skickade ditt!
    Men det var ett bra tips vi båda hade tycker jag, så ska jag själv göra om jag blir gravid nångång!

  • Heleneli

    eller så kan du ju säga att du och nån har en deal om att ni inte ska dricka på si och så lång tid.
    och ibland kan man ju skylla på att man ska köra nästa morgon.

    lycka till!
    och grattis!

Svar på tråden Hur dölja att man är gravid?