frågor om UVI...
Hej alla...
Hör till dem som ofta drabbas av UVI, och nu är det dags igen. Jag har ägnat lite tid åt att söka o läsa igenom info både här på BT och på andra sajter, men jag har ändå en del frågor som kanske någon av er underbara på BT kan svara på.....
Oftast har jag antagit att det som utlöst det hela varit s*x för det brukar vara efter det som jag får mina symptom. Men denna gång var det inte så. Det enda som vi gjorde på morgonen samma dag som det sedan bröt ut, var att han "pillade" lite försiktigt, men jag var inte i form (sen natt innan) och vi la av innan det hettade till.....
men på eftermiddagen var det klippt och nu äter jag antibiotika för femtielfte gången..............
VAD förutom 6 kan göra så att man får UVI??? Och, hur ska man förebygga???
Jag har redan lärt mig att gå upp o kissa o duscha av mig direkt efter 6, och jag är noggrann med att ha koll på vart han befinner sig, så att det inte "hämtas" bakterier från "fel hål".... Jag vet att man skall torka sig framifrån o bakåt, har alltid gjort det, och jag tror jag dricker tillräckligt mycket. Eftersom jag haft det så många ggr förut så vet jag det mesta tycker jag, och ÄNDÅ.......!
Jag vet att man brukar få goda råd och tankar här, så jag tackar och bockar på förhand!