• barajag

Dum!

jag är nygift sen 6 veckor. Jag har varit tillsammans mde min man sen snart 3 år tillbaka. Jag har aldrig ens kollat åt en annan man under den tiden. Men nu, jag fattar inte vad det är som händer med mig?! Jag var på konferens med jobb och det var mkt att dricka å det var en väldigt rolig kväll.
    Men en av cheferna på jobb ägnade mig väldigt mkt uppmärksamhet, han sa att han hade spanat in mig ända sedan jag började här (det är 11 månder sedan) jag har väldigt dåligt självförtroende, jag väger för mkt (har gått ner ungefär 25 kilo men har lite kvar att gå ner) känner mig inte så attraktiv utan mest bara ful jag har gått igenom en massa saker på den senaste tiden som inte stärker min självkänsla.

Jag blev såklart jätte glad. jag pratade med honom hela kvällen och natten, alla gick hem och vi satt kvar å pratade.
    Det var såklart spänning mellan oss. Han tog på mig, smekte mig genom håret å sa gång på gång hur fin jag var. Jag smälte. Jag har tyckt att han har varit "spännade" ända sedan jag började, han är 15 år äldre än mig, har barn sen innan å ser bra ut. Men jag fattade inte vad som hände, helt plöstligt så pussar vi på varandra, men så säger jag att jag det kan inte hända mer än såhär..jag är ju gift. Men jag vet inte, det ena ledde till det andra å helt plötsligt så kysstes vi. det var underbart! Det var en konstig känsla att någon annan kysste mig som inte är min man. Samtidigt så kändes det så spännade.
    Det hände väl egentligen inget mer mellan oss. Han gick hem å det sista han sa var att jag gör hans dagare lättare att uthärda å att han kommer att minnas detta när hans ser mig. Å så kysste han mig hejdå.
    Jag har haft sån fruktansvärd ångest, jag har berättat allt för min man. Han tar det rätt så bra, men samtidigt så är han otroligt arg på mig å ledsen. Jag har förklarat för han att jag inte vet varför det blev som det blev, men jag har sagt att jag uppenbarligen känner mig attraherad av den andra mannen.
    Jag vill bara att tiden ska gå så att jag känner mig säker på att det verkligen är min man jag vill leva ihop med resten av livet!
    Jag jobbar inte så nära han på jobb, har stött på han ett par ggr sedan detta hände å mitt hjärta håller på att hoppa ur kroppen på mig.

Jag mailade honom igår å vi kom fram till att vi ska träffa i nästa vecka å prata om det här. Jag vill veta vad han tycker och tänker + att jag vill se vad jag känner när jag ser han. Tänk om jag har gift mig med fel man? Eller är detta en sån efter-jag-har-gift-mig-panik? Ni vet att nu är man verkligen fast? Jag vet inte. Jag känner mig bara otroligt kluven till allt. Jag som nästan hellre skulle dö än att vara otrogen.

Men vad ska jag göra? Jag vet inte..Detta knäcker mig, hur kunde jag "cross the line?"

• Svar på tråden Dum!
  • barajag

ja det är väl så att jag är egoistisk. Det är hemskt att inse att så är fallet.

Jag pratade precis med min man, det är han jag vill ha. Herregud, hur kan jag ens fundera på någon annan?
    Jag ska träffa den andra mannen i nästa vecka å säga att vi drar ett streck över det som hänt. Let buyegones be buyegones!

Tack för att ni är hårda, jag behövde det.

• K.C

Varför träffa honom alls? Skicka ett mail. Du lurar bara dig själv, tror att du vet det innerst inne också.

• barajag

jag får se, jag ska fundera på det i helgen...det är mer det att det känns "bättre" att säga det live till honom...vet egentligen inte varför..känns mer som att jag verkligen menar det.

• K.C

Dte känns som om ni inte gjort så mycket att det behövs pratas ut om, men du vet såklart bäst... Bara du inte liksom lurar dig själv och egentligen ha "andra motiv"..

• Jema

Ska var glad över att ha en så fin man som finner sig i detta skitet som ingen ska behöva vara med om.

Jema

• barajag

jag vill bara få ett avslut. jag vill bara få det snabbt. Jag vill inte fundera mer. Jag har varit med en kompis ikväll å pratat å pratat..så skönt. Jag behöver det. Ska träffa min man imorgon, är så klart (bara för att vi måste vara tillsammans) på skilda hålla i helgen. Jag hoppas verkligen att det löser sig!

• Monn

Om du verkligen vill att det ska lösa sig tycker jag inte att du ska träffa din chef för att "prata ut". Har du frågat din man vad han vill att du ska göra? Tror du han vill att du ska träffa "den andra mannen" en gång till med risk att det händer något igen?

• barajag

jag har pratat med min man å han tycker att det på ett sätt kan vara bra att jag träffar min man, men låt mig säga så här..om inte han (chefen alltså) tar upp att han vill träffa mig så kommer inte jag göra det. Det känns som att det är som att leka med elden lite.
    Ni har rätt, jag måste verkligen fundera på varför jag vill (ville) träffa honom.

•  Miss Cee

Här är mina tankar om det här. Kommer säkert att låta hemskt hård, men jag menar att vara saklig, inte elak.

1. Det var en glad kväll med sprit, företagsfest. Som gjort för att fok ska sätta sig i idiotiska situationer.

2. Du har gått ner i vikt, är inte van att se dig själv med positiva ögon. Det hade nog inte spelat någon roll vem du fått komplimangerna/uppmärksamheten från.

3. En snygg man ger dig uppmärksamhet och med dessa förutsättningar känns det naturligtvis bra att få höra det.

Du skriver att du har en Ärlig relation med din man, men i nästa andetag säger du att du inte berättade att ni kysstes?! Med andra ord, så berättade du inte hela sanningen.

Du har ingen större kontakt med killen från festen, varken innan eller efter. Blanda inte ihop fylle-känslor som kommer av sprit och ovan uppmärksamhet, med kärlek!! Det som hände mellan er var kyssar på en firmafest. Ni har inget förhållande, ni har inte gett varandra några löften. Ni var inte ens nyktra. Det finns ingen som helst anledning att "reda ut" något med killen. det finns ju inget att reda ut!

Du har gjort en tabbe och ska vara hemskt lycklig att din man är så förstående som han är. Förnedra honom inte ytterligare genom att förlänga det här!

• Forsfors

Du gjorde ett misstag, ett misstag kan alla göra, men träffa inte den där killen igen för då finns risken att misstaget upprepas. alla kan bli attraherad av någon annan, fundera över sina känslor, det är normalt. i ett sådant läge gör man noog bäst i att undvika den man atraheras av, för attraktionen lär inte gå över...den blir närd av funderingar och möten. har du bestämt dig för din man och att det är honom du vill ha, håll fast vid det och försätt dig inte i svåra situationer, tillexempel möten med den andra killen utan håll dig borta från honom, ring eller skicka ett mail för att få ett avslut och låt det stanna vid det, än är inte så mycket skada skedd, än hinner du sätta stopp för något som lätt kan hända, en frestelse kan försvinna på två sätt:
    1. man faller för den
    2. man ignorerar den, låter den fresta och fresta tills den inte orkar fresta mer och då är man fri. nr 2 är jobbigast för stunden men bäst för livet, nr 1 ger en kick när det väl händer, men efteråt kan den ha förstört ditt liv och ditt förhållande. det är bara du som vet vad du vill, men välj en sak och håll fast vid det för ditt eget, din mans och den andra killens bästa, annars kanske det slutar med att alla mår dåligt. njut av ditt liv som nygift, lycka till med resten av viktnedgången, jobba på ditt självförtroende, ta åt dig av komplimanger men låt dem inte förstöra för dig och fortsätt att vara ärlig mot din man.

• barajag

Miss Cee...så rätt du har... det är precis så det är. Jag har insett att jag måste ta tag i mitt liv och framförallt på hur jag ser på mig själv.
    Jag vill bara poängtera att min man vet att vi kysstes, jag har sagt sanningen till honom, Det tog emot men jag insåg att det var det enda rätta.

• Fru Kirta

Det låter som din man tar detta otroligt bra, men var försiktig, han kanske inte är beredd att förlåta mer än så här. Jag tror också att du sökte bekräftelse, men det rimmar ju å andra sidan lite illa med att ni har bara varit gifta några veckor. Gifte ni er innan ni verkligen var redo?

Svar på tråden Dum!