i otakt - långt
Nu måste jag få skriva av mig för det här trycker verkligen mig.
Jag börjar verkligen längta efter barn. Det känns som att hela världen svämmar över av gulliga bebisar, gravida kvinnor, barnvagnar och så.
Jag är 31, han ett par år äldre. Vi har båda bra jobb, ska inte plugga mer och vår ekonomi är stabil. Vi har köpt en stor härlig lägenhet med plats för fler och så. Alla de saker som man sa skulle vara fixat innan man skaffade barn är liksom fixade nu.
Men min kille är inte redo. Jag kanske är för ivrig, vi har bara precis börjat diskutera saken (för ett par månader sedan) och han säger att han måste vänja sig vid tanken. Vi har heller inte varit ihop så jättelänge, inte ens två år, men vi har pratat mycket om familj och vi är överens om att vi vill ha barn ihop och gärna flera stycken.
Jag tycker väl så att man inte kanske behöver sätta igång bebisverkstaden på allvar, men om det skulle bli en liten så gör det inget om det inte var planerat. Det kommer förmodligen ta tid ändå. Men han är så försiktig - i allt - han måste alltid hålla på och vela och gruva sig innan han tar ett beslut.
Jag tycker det är såååå jobbigt. Vi är ju inte direkt purunga och jag bara tänker på att när väl han har fått tummen ur ars**t och vågat säga att nu kör vi så kommer det säkert ta ytterligare nåt år innan det blir nåt. Om det ens blir nåt.
Till saken hör att min bästis och min syster som står mig supernära är gravida nu, och det gör ju inte saken lättare. Man är liksom ensam kvar på andra sidan.
Samtidigt vill jag inte gå till dem och gnälla över att min kille inte känner sig redo, för det känns som att det skulle vara illojalt mot honom, som att jag försökte uppvigla mina gravida kompisar mot honom. Så jag har ingen att prata med om det här. Jag vill ju inte tjata på sambon heller, vill inte att ämnet ska bli uttjatat och negativt. Det ska ju vara roligt och lustfyllt att planera sånthär. Inte tjatigt och skuldbeläggande. Så jag går bara här och väntar ut honom. Och grubblar. Känner mig så ensam.
Tur att det finns BT!