• Pambolina

Hur gör ni vinterbrudar

Hej alla.Vi gifter oss i december och har ett litet problem som inte verkar lätt att lösa...Inte världens undergång men undrar hur transporteras ni till kyrkan? Ville ha en sån gammaldags farfarsbil men verkar inte som nån hyr ut pga snö,slask å salt...
    Vad gör ni? Taxi?

• Svar på tråden Hur gör ni vinterbrudar
  • linek

jAG UNDRAR OCKSÅ DETTA!!!!!!!!!!!Vi gifter oss i januari och vi VILL åka veteranbil men jag hittar ingen......HJÄLP!

• Pambolina

Jasså det är ju sååå tråkigt...:( Jag bor i göteborg men det5 finns inget...

• Jema

Vi har inte kommit så långt i planeringen att vi börjat tänka på hur vi ska ta oss till och från kyrkan.
    Men vi har snackat lite löst om det och jag/vi har faktiskt ingen större lust att lägga en massa pengar på just ett fordon.

Däremot kom en tanke att slå oss och det är att mina föräldrar väldigt ofta köper nya bilar (enbart nya Volvo) och vad skulle passa bättre än att åka i en ny, lyxig och snygg Volvo?!
    För tillfälligt har dom en ny vit.
    Ursnygg!

Jaja, vi får väl se hur vi gör!

Jema

• Knata

SUCK!! Vi gifter oss 18/12 så vi har precis samma problem, har ringt runt till flera limosine service o dom tar allt från 750-2000/tim från garage till garage o det har vi inte råd med o inte tycker vi att det är värt så mycket pengar heller :(

• Cherkan

Vi gifter oss 18/12 och har turen att fotas av Jannis som kör oss med sin Grace - en vit snygg Jaguar! Men innan dess var det ju mindre panik - ALLA som har "raggarbilar" och fina veteranbilar verkar ju ställa in dom i september och ut sen i maj...förståligt kanske med tanke på allt salt. Men jag håller med Jema hade vi inte haft Jannis skulle vi tagit mina föräldars nya Audi! Snygg ny "vanlig" bil är nästan lika kul!
    // Cherkan

• Tigger

Vi har också givit upp letandet. Tänkte först anlita R & P Hyrverk i Rimbo som har veteranbilar med vinterdäck, men de verkar så himla opålitliga. När vi bokade möte med dem och sedan åkte dit var de inte där. Väljer istället att pynta föräldrarnas varma sköna Mercedes Jeep. Bekvämare och billigare...

• Miranda

Vi har häst o släde den 5/2 -05. Har hört precis detsamma gällande bilar som ni - svårt att få tag i alltså!

• Loka

Vi har sån tur att min pappas chef har en "veteranbil" (eller blir veteranbil nästa år) som han har vinterdäck till och är villig att låna ut . (En supernygg svart merca, med tonade rutor så man ser inte in i den, helt perfekt till ett sånt här tillfälle .)

Men hade vi inte haft den skulle vi nog be den i bekantskapskretsen, som har den nyaste och snyggaste bilen, om hjälp. Alltså antingen gammalt eller splirrans nytt.

• sjd

Miranda:
    Jag hoppas att ni inte bor i Skåne om ni ska ha släde... :)

• W2Bsoon

Gifter oss i november och har samma upplägg som Cherkan... Jannis som fotar och kör oss i Grace . Känns lyxigt.

Cherkan - jag fick höra att hon är lite låg i takhöjd, så akta frisen

• Vinterbruden -04

Jag har lämnat över mitt önskemål med varm hand till min far som har kontakter med folk som har lite äldre bilar. På min student blev jag hämtad i en gammal "sugga" en gammal stor volvo, den har jag önskat, men vet inte om den får köras. Annars fixar han något annat. I "sämsta" fall får vi åka en vår kompis svindyra lyxiga Merca, det kan jag också leva med. Men jag har sagt att kravet är att hår, krona och kjol får plats i bilen, tillsammans med 3 andra personer.
    Men visst är det trixit!

Ett annat problem som jag kom på är ju om man fotas ute i december, så finns ju risken att klänningen suger upp vatten, slask mm från marken. Jag köpte en tunn genomsking plast att stå på. jag känner mig så glad att ha löst det problemet. Sen om det regnar fick jag tips att kliva in i en kemtvättspåse så blir inte kjolen smutsig av kvättet från gatan.

• Pambolina

Ja jag har inte samma tur som er...Känner ingen med snygg bil...Och jag ska inte fotas av "Jannis" ( vem är detta? Verkar poppis :) )

• Knata

Suck!! Jag har ringt runt eller mejlat till varenda limoservice i hela landet o dom som har bilar under vintern kostar stjortan o dom andra har sina bilar i ide :(( Ska man behlva cykla en sådanhär dag?? Jag har ju hela livet föreställt mig värsta transporten efter kyrkan till middagen men tydligen inte :( Jaja man får väl packa klänningen i månbootsen o ta till apostlahästarna ;))

• Cherkan

W2Bsoon! Tack för tipset! Hoppas du sätter ut lite bilder så vi får se!

// Cherkan

• isbrud

Behöver också en transportlösning i vinter. Hopplöst, finns ju inte alls samma urval som på sommaren. Kanske man kan hyra en jättefin bil ett dygn, och fixa chaufför själv? Blir ju inte så dyrt.

• Knata

Ler! Det lutar åt att vi har fått tag i en limousine modell STOR ;) som vi kan hyra men tyvärr får man ju betala lite mera då, ca 1000kr/tim men hellre det än att stoppa klänningen i moonbootsen ;)

• Miranda

sjd,

nej, vi bor inte i Skåne

men däremot i småland... så visst kan det bli noll centimeter snö på bröllopsdagen! Då blir det häst o vagn i stället. Inte lika mysigt, men det är vår reservplan

• Boddan

Det är kanske ett löjligt förslag, men ändå... varför inte hyra/låna två hästar att rida på? Man kan sitta i damsadel och man behöver inte vara speciellt ridkunnig -bara villig att vara lite annorlunda... (hästarna har broddar så man behöver inte tänka på vinterhalkan)

• sara74

Hej

jag gifter mig på nyårsafton och min bror som har en spillerny Volvo kör oss. Funderade på häst och släde först, men kyrkan ligger 1 ½ mil från festlokalen och det hade nog tagit lite för lång tid.

Svar på tråden Hur gör ni vinterbrudar