• hybris

hygien hos honom...

Har varit tillsammans med min m2b i några år. Första tiden duschade han rätt ofta men märker nu att han dragit ner på det hela och att det inte är så viktigt längre.
    Nu tror jag att han duschar högst en gång i veckan. På sätt och vis är det ju hans ensak men när det gäller sex är det inte så kul efter några dagar.
    Nu har det nästan blivit så att jag får "passa på" när han är nyduschad att ta initiativet till lite mer "avancerad" sex.
    Själv fixar jag intimhygienen varje dag.
    Har inte sagt till men det borde jag kanske göra... Vet inte riktigt hur jag ska säga.
    Vad är era erfarenheter?

• Svar på tråden hygien hos honom...
  • Tessius

Vad äckligt! Jag hade sagt till honom, det är väldigt ofräscht att bara duscha en gång i veckan! Själv mår jag illa om det går två dagar mellan duscharna!

• Nean

Det enda som gäller är att prata med honom! En gång i veckan är för lite när det gäller duschning.

• Caitline

Det är verkligen inte hans ensak om ni bor tillsammans och dessutom har barn som riskerar lära sig så dåliga vanor. De allra flesta duschar varje dag.Det är varken jobbigt eller tidskrävande, och killen har väl rinnande vatten hemma?!

• Cheri

Att ducha var annan var tredje dag tror jag är ganska vanligt men EN gång i veckan?!?

Luktar man inte så man får skämmas då?

• Cheri

"snorkla runt" tycker jag var hysteriskt roligt! ;)

Jag skulle sagt att om du duchar i kväll skall jag nog våga "snorkla runt där nere"!

:D

Fråga honom om han skulle reagera om DU aldrig tvättade dig?

Kanske du kan "muta" honom med avancerad 6?

"smarta sätt att säga till" kommer jag inte på just nu men jag åtekommer...

• _augustibrud

Jag har svårt att tänka mig in i att det skulle vara så svårt. Om det gällde min man som började duscha mer och mer sällan, skulle jag säga något i stil med: Du måste ju duscha varje dag, tycker inte du det?

Det vore skillnad om det gällde något som han inte kan göra något åt, men detta är ju enkelt åtgärdat.

Att inte vara direkt och exempelvis locka med sex, tror jag bara hjälper för stunden.

• gift liten sessa (fd lillsessan)

Om jag ska "snorkla runt" så krävs det att det luktar hallon - annars blir det bakläxa i duschen!

• Genus

Jag kanske inte är den mest diplomatiska i sällskapet men...Huaa!! Klart man måste säga rent ut att det är ofräscht med en veckodusch? Jo, visst kan man linda in det, men om man känner varandra och lever ihop måste vissa saker sägas. För att vara väldigt krass: du vill väl inte "snorkla runt" (kul uttryck!) om han inte är ren? dessutom kan du får underlivsinfektion och problem om han stoppar in sin ***** i dig utan att tvätta sig på dagarvis...Undersökningar visar att judiska kvinnor som lever med omskurna judiska män har färre fall av livmoderhalscancer eftersom inga bakterier samlas under förhuden. Min pojkvän luktar under armarna efter en dag på kontoret, så då ber jag honom tvätta sig igen, visst blev han lite sur första gången jag sa det, men som jag sa: " är det bättre att nån annan än jag säger det?" Det känns nog mer förnedrande att en utomstående påpekar det än du. Lycka till med allt! //G

• mermaid

hybris:
    Tvättar han sig inte alls mellan duscharna eller sköter han hygienen iaf?

• Icapika

Jag duschar varannan dag och om det finns behov tvättar jag nedre delarna oftare.
    Min sambo duschar minst 1 gång om dagen. För det mesta duschar han efter jobbet också eftersom han är så svettig och dan då. Han använder inte deodorant eller annan parfym och visst, ibland luktar han svett, men det stör jag mig inte på.

Men varför måste man duscha så ofta egentligen?? Det är ju inte länge sedan det var ovanligt med den här nogranna hygienen. Då överlevde man också.

• hybris

Hej!
    Tack för era kommentarer! mermaid: Nej, jag tror inte att han tvättar sig mellan duscharna. Funderar och tror nog att det helt enkelt att det från början handlar om vad han har lärt sig hemifrån och förmodligen har inte hans föräldrar brytt sig om just detta. För det är väl något man lär sig under sin uppväxt(?) Inget ont om dem, de är toppen, men här har de nog missat något rätt väsentligt. Får uppenbarligen börja uppfostra en "unge" till.
    Jag har inte sagt något till honom än. Har extra koll nu och räknar dagarna från senaste duschen. Ska säga till nästa gång det börjar bli mycket, har jag tänkt mig.
    Genus, det där med livmoderhalscancer låter inte roligt. Har faktiskt haft funderingar åt det hållet tidigare.

• Lilac

Jag skulle inte stå ut med en kille som inte duschade mer än 1gång i veckan.. sorry, men det är sanningen. Min sambo duschar varje dag (precis som jag) och ibland blir det fler än en gång..beror lite hur vart och när vi gör DET..

• Caitline

Men Icapika..Förr fanns det ju inte rinnande vatten, och så sent som för 40-50 år sedan fanns inte dusch hemma hos de flesta. Och ohygienen skapade en massa sjukdomar, det gör det ju även nu i fattigare länderna.
    Om du är ute på stan/jobbar en hel dag har du ju massor av tex. förkylnings och magsjukevirus från andra människor på händerna.

• mermaid

hybris:
    anledningen till att jag frågade är att jag tog väldigt illa vid mig av mångas kommentarer här inne.
    Jag har väldiga problem med min hy och har läkares order på att inte duscha mer än en gång i veckan (som jag försöker hålla, men ibland blir det fler duschar i veckan), helt enkelt för att det torkar ut huden så fruktansvärt mycket. Och att kalla mig ohygienisk för det är något jag tar illa upp av eftersom man faktiskt kan hålla sig väldigt ren även utan dusch.

Nu verkade det ju inte som att din sambo fått läkares order, för då hade det ju framkommit och om han inte tvättar av sig mellan duscharna så hade jag nog också funderat lite på hygienen...

• 11 juni 2005

Men nog måste man kunna prata om sådana saker med varandra. Jag tror tvärtom att min respektive skulle bli sårad om han visste att jag satt inne med dylika funderingar.

Svar på tråden hygien hos honom...