** Är du för eller emot abort?**
Jag är helt klart för abort. Jag tycker inte att man ska tvingas föda ett barn för att sedan adoptera bort det.
Under graviditeten skapas (i de flesta fall) ett starkt band mellan modern och barnet, och att tvingas lämna bort något som man älskar för att man inte har möjlighet att ge barnet ett bra liv är helt sjukt.
En oönskad graviditet sker oftast av misstag. Tex att kondomen spruckit, att man blivit våldtagen osv.
Vem vill föda en våldtäcktsman barn ?
Och med tanke på hur tidigt sexdebuten sker så tycker jag att det är orimligt att tvinga en tolv-trettonårig flicka att bli mamma. Ska ett barn uppfostra ett barn ?
Som någon skrev tidigare är en abort ingen trevlig upplevelse och ingenting man tar lätt på. Jag tycker att det är mer ansvarsfullt att göra abort än att föda fram ett barn som man vet att man inte kan ta hand om. Men för den delen tycker jag inte att man ska använda abort som ett preventivmedel, absolut inte. Fast ibland sker det misstag och då tycker jag att man ska ha ett alternativ.
Hur tror ni att världen skulle se ut om ALLA födde fram sina barn ? Världen skulle bli överbefolkad och fattigdomen skulle bli större. Vi har inte ens resurser nog att ta hand om dagens befolkning.