guldskimmer, K.C. sa det jag tankte. Om det finns folk som vill adoptera sa skulle det val inte finnas sa manga barn som far daligt helt enkelt.
Barn pa barnhem och pa gatan ar ju inte dar for att deras foraldrar kan ta hand om dem. De ar i stallet barn till foraldrar som har blivit tvingade att ga igenom sin gravididtet for att abort ar olagligt, eller har varit en finaciell omojlighet for dem.
Ja adoption ar en kranglig process som jag tror avskracker manga, (darmed inte sagt att adoption skall bli lattare, tycker det ar bra att det ar krangligt, halva min slakt ar adopterad och det var for lange sen nar det var mycket lattare, och de har lididt mycket pga dalig administration etc.), dessutom sa kan med dagens teknik aven anvanda konstbefruktning och diverse hormonbehandlingar for att kunna foda biologiska barn, sa jag kan tanka mig att de oonsakde barnen blir bara fler och fler.
Tycker absolut inte att abort ar nagot man skall ta latt pa, som jag sa sa skulle jag inte kunna gora det sjalv, (hur daligt mitt liv an var), men jag tycker det ar bra att det finns som ett val for kvinnor som kan leva med att gora det!!
Kan val aven tillagga att jag ar medveten om att jag inte ar bast pa att argumentera, har efter valdigt manga ar pa engelska glomt av hur jag skall uttrycka mig korrekt pa svenska, sa det kan bli lite klumpigt ibland!! Det bjuder jag pa dock!!!