• Bröllopstokiig

Hur snabbt växer ögonbryn eller ögonfransar ut?

Tack för ett helt underbart forum!
    Tänkte bara fråga hur snabbt ögonbryn växer ut? Vi ska nämligen skrämma uppp bruden på hennes möhippa genom att raka bort ögonbrynen och eventuellt också färga henens blonda hår svart (med toning eller teaterfärg). Vi ska nämligen ha vålnadstema på möhippan.

Räcker 9 dagar för att ögonbrynen ska hinna växa ut?

Om ni vill ha tips på hur vålnadsmöhippa kan organiseras så delar jag gärna med mig.

• Svar på tråden Hur snabbt växer ögonbryn eller ögonfransar ut?
  • Bröllopstokiig

Om min vänner skulle göra så mot mig vore det "Hej och adjöss!". Kommer för övrigt bestämt säga ifrån om att det för min del inte önskas någon möhippa överhuvudtaget. Jag vill inte utsättas för någon vidrig förnedring av sk "vänner"..

• Bröllopstokiig

Men håll i alla fallmed om att det skulle bli ganska många roliga kommentarer i talen på bröllopet om artificiell intelligens och annat

• Bröllopstokiig

Tycker att du/ni ska vara försiktiga med o raka o tona. det tar mer än 9 dagar för brynen att helt växa ut. Rakar man av dom helt finns även en risk att de blir tjockare när de växer ut. Tänk då i fall hon har ansträngt sig för o plocka de fint. Skulle det visa sig att hennes hår te x är blonderat (blekt) tänk då på att vanlig toning kan sätta sig som en svamp i håret ty färgat hår suger upp lättare än naturellt och kan då påföljden att det toningen blir permanent. Är det inte bättre att köra med nå´n häftig peruk o lite teatersmink? Typ Frankensteins brud eller så?

• Bröllopstokiig

Det blir peruk mm så att allt kan tas av när möhippan är över. Jag pratade med min frisör för råd och hon kunde iochförsig göra en massa svarta extensions på hennes överhår men det skulle bli dyrt och bruden är korthårig. Extensions kunde dessutom slita längst ner på hårstråna fastän de kunde tas bort. Ögonbrynsrakning blir det inte men hon kommer att få glittergelé på dem så att de blir glittriga. Vi har sytt en nätklänning typ familjen Adams med fladdermöss fastsydda på såna ställen som inte ska vara genomskinliga.
    Efterfest med främmande killar blir det dock inte.
    Nu är det bara 11 dagar kvar! Guuu vad kul det ska bli!

• Bröllopstokiig

Inte för att jag egentligen vill uppmana till att chocka bruden på möhippan, jag tillhör dem som vill ha mysigt med mina vänner och hatar hemska chock-/förnedringsupptåg.

Men ! Om man vill "ta bort" hennes ögonbryn (eller sina egna för en Halloweenfest) så finns det smink på Buttricks samt Peruk och makeupshoppen på söder för detta ändamål. Det är en slags "lera" som man lägger över brynen sedan är det bara att sminka över. Se bara till att köpa speciell remover för det är lite knepigt att få bort annars !!
    /Malin

• Bröllopstokiig

Var försiktiga med teatersmink det kan vara svårt att få bort från huden.
    Lämnar fläckar som kan sitta i i flera dagar vet själv av egen erfarenhet.
    Spray som man köper på butricks och annan kakfärg som man kan använda till att färga håret med ska man också vara försiktig med det missfärgar huden,kläderna och golvet när du duschar. Tro mig jag har använt det själv och det gör jag inte om.

• Bröllopstokiig

Nu tycker jag att era idéer börjar närma sig det realistiska, lite snällare och roligare. Hoppas ni får en kul möhippa, utan rakhyvlar och hårfärgning!

• Bröllopstokiig

Tur att jag inte är vän med dig, en möhippa med dig och dina kompisar låter som värsta skräckkvällen.
    En möhippa ska enligt mig vara mys och bus med kompisarna.

• Bröllopstokiig

Jag vet inte hur Ni andra har det, men jag får noppa mina ögonbryn ofta. Pinsetten och jag kör vår rutt framför spegeln varje dag. Så lång tid tar det inte för ögonbrynen att ploppa ut igen. Hellre en möhippa utan ögonbryn, än fåniga, tramsiga inslag på stan. Dessutom finns det ju pennor, ifall, ifall.

Ledsen att jag inte kan komma själv, AmiAnka.

• Bröllopstokiig

Så som planerna låter nu tycker jag det låter trevligt! Förhoppningsvis känner Amianka och de andra vännerna bruden så väl att de vet vad hon uppskattar!

• Bröllopstokiig

Nu med bara 8 dagar kvar är vi färdigplanerade, kanske komemr möhippebilderna sedan att kunna skådas på brudparets hemsida.
    Vi blir 15 tjejer på möhippan, det måste ju vara rekord!
    Vad glad jag blir av de uppmuntrande tillropen och alla tips jag fått. Följer sidan dagligen!

• Bröllopstokiig

Tänk på en sak med den där nätklänningen: de påsydda grejerna åker ju upp och ner när bruden böjer sig, sätter sig ner osv. Klänningen rör ju på sig när man rör på sig, och detta blandat med lite alkohol kan göra att de ställen som inte ska vara genomskinliga istället blir det! Hade ni tänkt att hon inte skulle ha något under denna klänning?

• Bröllopstokiig

Tyvärr, jag noppar inte ögonbryn så ofta, nämligen aldrig.

• Bröllopstokiig

Håller helt med "Eva (brud 2003)", jag sa ifrån att jag inte ville ha nån möhippa, det var jätteskönt att slippa. Jag har verkligen underbara vänner, som respekterade det och fortfarande gör.

Svar på tråden Hur snabbt växer ögonbryn eller ögonfransar ut?