• Bröllopstokiig

Män, hur många points?

Finns det någon som vet hur många points en man som väger 82 kg ska äta enligt viktväktarnas tabeller?
    Min sambo vill gå ner till bröllopet men vägrar följa med mig till viktväktarna (han påstår att det bara är för kärringar) och på viktväktarna vill dom inte berätta utan säger att han ska gå dit.

Som det är nu följer han mitt och det är ju aldeles för lite!

• Svar på tråden Män, hur många points?
  • Bröllopstokiig

187 lång. 82 kilo. Vad är problemet?

Om något behövs göras tror jag träning som ger bättre hållning ger mer resultat än möjlig viktminskning.

• Bröllopstokiig

Man räknar all mat i points på viktväktarna.

Vad är det du blir mörkräddd för?!

• Bröllopstokiig

Lovan...
    Varför skulle detta vara ett skämt???
    Och vaför skulle man inte mena allvar med att gå med i ViktVäktarna???

Jag kan inte förstå hur man kan uttala sig om en sak utan att ens ha provat det.

Är det så att vissa blir lite "avundsjuka" för att andra lyckas gå ner i vikt med hjälpa av VV och att räkna så kallade Points?
    Något måste det i alla fall vara när man uttalar sig om att det är skämt, inte mena allvar samt att man blir mörkrädd.

Och att enbart motionera är inte alltid nyckeln till "framgång" när man vill gå ner i vikt, däremot är att gå på VV och lära sig vad maten man äter innenhåller samt vad som är nyttigt + motion något som verkligen ger ett mycket bra resultat.

Tess

• Bröllopstokiig

Ville bara säga att antalet points inte har något med din längd att göra. Däremot när man räknar sitt BMI (för att se om man är överviktig).

Hemma kurspaket för män finns att beställa på viktväktarnas hemsida.

Lovan: Har du verkligen missat att en stor del av Sveriges befolkning är viktväktare. Det är inget skämt. Det finns säkert många medlemmar i din omgivning också, men det är inte så ofta man går runt och skryter med att man är medlem. Innan jag gick med hade jag också lite "sektkänsla" men så är det inte alls.

• Bröllopstokiig

Jag uttalar mig gärna om saker som jag inte helt har 100% koll på. Vet inte om du har missförstått mig men det jag menar är att är det så viktigt att lägga ner sin själ i detta?? Oavsett om det är VV, manisk träning eller svält...?

Kan man inte hellre gå på sunt furnuft och njuta av livet och för vår del - av kärleken till varann? Ja, ja.. Alla har vi olika åsikter..

Lycka till da, alla "VV-are"

PS. Är överhuvud taget inte avundsjuk på de som är med i VV, skulle aldrig tänka mig det fast jag är 165 cm lång och väger 60 kg. Nån här inne tycker säkert att det är jättetjockt.. hihi

• Bröllopstokiig

Lovan...
    Jag sa inte att du var avundsjuk, jag skrev att vissa verkar vara det. Och jag kan säga att jag inte lägger ner min själ i ViktVäktarna utan jag lär mig hur man äter "rätt" något som många inte vet hur man gör. Och jag njuter också väldigt mycket av livet och god mat, bara för att man är viktväktare behöver man inte äta en massa "tråkig" mat och grönskaer och frukt hela tiden.
    Jag gör det för att man mår mycket bättre av att gå ner i vikt (är dock inte jätte överviktig), både med tanke på att man minskar risken för att få hjärt sjukdomar, diabetes mm.

Och anledningen till att jag reagerade som jag gjorde var att det för mig känndes som att inlägget var riktat till oss som kämpar med vikten och att vi då är riktigt kloka elelr något för att vi räknar så kallade points.
    men det kan ju vara att jag missuppfattade det hela, jag vet inte.

Varför skulle du aldrig kunna tänka dig att gå med i VitkVäktarna?

Kram Tess

• Bröllopstokiig

Jag vill inte gå med i ViktVäktarna p.g.a att jag inte vill räkna, styra och ordna med det bästa vi har här i livet, nämligen mat!!
    Jag vill kunna äta ALLT jag vill, hur mycket jag vill och när jag vill.
    Mat är Guds gåva till oss och enligt min mening så finns det annat och bekymra sig över än sin vikt...

Och jag vet att det inte är tråkig mat (bara) som man "får" äta.

Lycka till!
    Kram Lovan

• Bröllopstokiig

Lovan, du kanske aldrig har haft vikt-problem? Då kan du nog inte förstå den verklighet som många överviktiga människor lever i. Det är inte alltid så kul att behöva köpa "tant-kläder", då de är de enda som passar, när man är runt 20 år. Jag har alltid sett mig själv som "lite större än normalt" (även om jag nog har varit normalviktig). Mina vänner, som nästan alla är små och smala, har inte haft samma problem som jag och erkänner själva att de har lite svårt att sätta sig in i min sits. Så jag kan förstå att du ställer dig undrande till VV och points. Tackvare VV har jag lyckats gå ner ca 15 kg, och jag har i stort sett hållt vikten också. Nu kan jag äntligen köpa ett plagg från HM utan att behöva handla på BiB. Det kännns jättebra!
    Du skulle nog behöva sätta dig in lite i VV's program och policy innan du dömer ut dem och deras metoder. Gläd dig med dem som lyckas med sina mål!

HD

• Bröllopstokiig

Jag måste bara säga att det bästa vi har i livet är väl ändå inte mat.
    Jag kan också äta vad jag vill, hur mycket jag vill och när jag vill. MEN jag har bestämt mig för att inte göra det pga att det INTE är bra för kroppen att få i sig för mycket fett mm.

Det är ju faktiskt ingen som tvingar en att vara ViktVäktare, utan det är en sak som vi som bestämt oss för att gå ner i vikt vill göra för oss själva helt enkelt.

Men sen är det ju en helt annan sak att vissa inte klarar av att vara så "disciplinerade" och äta vad som är bra för en. Och dom brukar oftast bli lite avundsjuka, missunsamma osv. Men det tycker jag att vi som kämpar med vikten ska försöka bortse ifrån och istället peppa varnadra på ett bra sätt.

Tess :0)

• Bröllopstokiig

Tycker inte att denna disskussion är vidare lönsam.. Vi tycker olika och jag tycker att det bästa i livet är mat! Så det så!

Kram

Svar på tråden Män, hur många points?