• IngelaH

Hallå alla make up-artister...

Jag såg inlägget där hudterapeuter har sitt lila forum där de kan byta erfarenheter och tips. Jag antar att det finns fler make up-artister här och det skulle vara kul att byta tips med er... Förlåt om jag snodde idén från du som gjorde hudterapeut-länken... Jag jobbar inte som make up-artist nu men har tänkt börja ordna kurser och skulle därför uppskatta några andra sminköser som man kan prata och diskutera med. Kram Ingela

• Svar på tråden Hallå alla make up-artister...
  • IngelaH

Okej här kommer mina svar:

1. Ja, art of make up school, 11 veckor

2. Blev färdig höstterminen 2000.

3. Inget just nu, har gjort mest privata sminkningar, sminkat skådespelare inför fotograferingar, temafester...

4. Helena Rubinstein, Kryolan, Clinique

5. Varierar... men en mascara som passar för ändamålet, en bra rougepensel och läppglans klarar jag mig inte utan!

6. Reklam!

7. Pluggar faktiskt till gymnasielärare, jobbar extra på simhall/gym. Planerar att starta eget och frilansa. Typ på möhippor, fester, fotograferingar osv.. Har aldrig satsat på yrket innan, saker kom emellan när jag var färdigutbildad. Känns också bra att ha en akademisk utbildning i botten om allt skiter sig... :)

kram!

• IngelaH

Maroon: Jag vet inte vilken ögonskugga det är du pratar om, kan inte siffrorna i huvudet... :) Däremot gillar jag deras produkter, speciellt de hudvårdande, men även sminket. Jag har rouge, ögonskuggor, läppglans och mascara från clinique som jag gillar!

• IngelaH

Maroon: Jag vet inte vilken ögonskugga det är du pratar om, kan inte siffrorna i huvudet... :) Däremot gillar jag deras produkter, speciellt de hudvårdande, men även sminket. Jag har rouge, ögonskuggor, läppglans och mascara från clinique som jag gillar!

Svar på tråden Hallå alla make up-artister...