Inlägg från: 11 juni 2005 |Visa alla inlägg
  • 11 juni 2005

Är alla jämt så trevliga?

Heja Loka! Man kan verkligen hetsa upp sig för olika saker - andra fördjupar sig på djurförsök, våldtäkter...'Här har vi en som hetsat upp sig på att folk säkert måste vara lismande och oärliga om de känner med andras levnadshistorier över nätet!!!

Jag blev full i skratt - mycket ska man då höra, men att irritera sig över att andra kan känna empati för någon de inte känner - det tar nog priset!!!

• 11 juni 2005

Blev också nyfiken på BILDEN även om jag har full förståelse om Loka inte vill informera om just denna mer utförligt, efter att ha får urskulda sig förupprörda kramizar avsändare som kände sig personligt utpekade etc....

Håller till viss del med Loka, en cyberkram sänd med empati då någon behöver det tycker jag är fint - de som sänder mer sparsamt med kramarna känns kanske dessutom mer som att det verkligen finns en omtänksam människa bakom. Att däremot ha det mer eller mindre som sin signatur ger möjligen litet nonsens skimmer över innerbörden. Tycker jag. Men jag kan inte påstå att jag direkt går itaket så fort det dyker upp i avskedsfrasen...

• 11 juni 2005

LOKA! Jag tycker tvärtom - jag tycker att nu har Din tråd verkligen bevisat sin egen fråga. Var stolt över det, även om det känns litet tragiskt...

Vissa signaturer som varit de största vurmarna för kramar som ett bevis på deras enorma empati för sina medmänniskor tillhör framkanten av drevet mot illasittande klänningar....och det var väl det hela tråden rörde sig om...

Svar på tråden Är alla jämt så trevliga?