• Loka

Är alla jämt så trevliga?

Blir så förvånad över alla "kramar, tänker på dig" osv. osv. som uppkommit här inne den senaste tiden. Blir mer eller mindre spyfärdig på att läsa alla dessa trevligheter, som i mina ögon är mer eller mindre falska.
    Eller är alla så jä*la trevliga och förstående jämt?

Själv har fullt skå med att hålla fingrarna i styr i vissa trådar för att inte skriva allt för otrevliga saker.
    Men det kanske bara är jag som är otrevlig?

• Svar på tråden Är alla jämt så trevliga?
  • Loka

Ni behöver absolut inte tycka synd om mig.......jag är starkare än många tror .

Men ok, då är det bara jag som tycker det är fånigt att skicka "kramar och tankar" till människor med livlig fantasi eller beslutsångest .
    Naturligtvis kan även jag känna empati i vissa speciella ämnen, men huruvida man ska välja si eller så i vissa saker vad gäller ett bröllop får mig att fundera på hur visssa människor uttrycker sig vid viktiga frågor/ämnen .

*Kramar och tankar i massor till er ALLA *

• Loka

MsKingston , känner vi varandra IRL . Blir glatt överaskad över att du uppfattar mitt dåliga humör .
    Blir så glad över att ni som anser er vara övertrevliga, kanske inte alltid är så trevliga .

Än finns det hopp för mänskligheten !!!!!

• Loka

Ok, det är några som förstår vad jag menar i alla fall. *pustar ut*
    Det är det här falska jag blir "spyfärdig av", inte över att man kan vara ärligt trevlig i vissa inlägg eller vid något som verkligen berör.
    Men att vara smakråd när det gäller en bh och måste sluta med texten:
    "-tänker på dig i din beslutsångest"
    Sånt är jag allergisk emot och ser jag då samma nick skriva i en tråd som verkligen berör, exakt samma slutkläm...... ja då tror jag helt enkelt inte ett skvatt på att den människan verkligen bryr sig. Det är bara ett taget uttryck som inte betyder någonting.

Jösses, vilken otrevlig människa jag måste vara som anser att det är patetiskt och hjälp vad glad jag är att jag slipper ha sånna människor runt omkring mig.
    (Fast dom är nog lika glada över att slippa mig. Nu hann jag före med den lilla slutssatsen )

• Loka

Det är INTE pga raskans alla "kramiz avslutningar" jag mår illa. Det finns MÅNGA som är tusen gånger "värre" .

Så till ranskan, ett stort FÖRLÅT om du tagit illa upp!

• Loka

Men ditt sätt att skriva kramiz millan (tror vi kan heta samma namn IRL ) direkt i slutet ser jag inte som "störande". Det är dom som "fjäskar och är patetiska" hela tiden jag har lite svårt för. Så fotsätt du skriva kramiz på slutet .

• Loka

Nu har jag läst igenom alla svar och kan säga att vissa har fattat vad det är jag menar medans vissa är ute i det blå och cyklar . Det visar kanske framför allt att det kan vara väldigt svårt att genom korta skrivna inlägg få fram vad det egentligen är man menar.
    Men envis som jag är anser jag fortfarande att man blir trött på allt pussande och gullande i trådar som (i alla fall jag) tvivlar på att innehållet verkligen stämmer.

Anna gbg
    Tyck vad du vill , men det var inte min mening att "hänga ut" någon speciell person i och med min tråd, om då Raskan tog det väldigt personligt ber jag om ursäkt för det. Om du sen anser att det är falskt menat så är du nog inte den människokännare du uppger dig för att vara (och framför allt känner du inte mig, jag har inga som helst problem med att medge att jag har fel, de få gånger jag har det ).

• Loka

Silje
    Jag förlöjligar inte de som skickar kramar, jag bara ifrågasatte om det bara är jag som är otrevlig och tycker att gullandet börjar stå mig upp i halsen. Och nu har jag ju fått svar på den frågan, vissa tycker som jag och andra inte, precis som i alla andra trådar som förekommer här inne .

• Loka

Att denna tråd inte snart dör ut av sig själv .

Ska väl ytterligare en gång förtydliga några saker.

Jag syftade ALDRIG på någon enskild person när jag startade den här tråden. Jag var helt enkelt trött på det som jag uppfattade som "tillgjort och oäkta". Om det nu finns människor (vilket det tydligen finns) som springer omkring och pussar och kramar till höger och vänster så ok, jag har lärt mig att leva med det här inne nu (trots att jag INTE är en sån person själv). Så alla ni kramiga personer kanske kan lära er att leva med en sån som mig , som aldrig skulle komma på idén att skicka en puss till en vilt främmande människa på internet.

HRO
    Det handlar inte om att jag på något vis MÅSTE vara otrevlig, i vissa trådar har jag helt enkelt svårt att hålla fingrarna i styr oftast inte för att vara elak, utan mer ironisk och att detta inte uppskattas här inne är jag väl medveten om och har därför slutat med det.

.....men allt kliar det i fingrarna när jag ser ett bröllopskort där brudens tuttar är på väg ut på egna uppdrag , men som sagt, jag låter då hellre bli att skriva än att ljuga om att klänningen var fin och satt bra.

• Loka

Det var INTE meningen att sätta igång spekulationer om vem som hade en mindre smickrande klänning, dumt av mig att ta det som exempel när det finns hundratals trådar till som jag skulle kunna vara ironisk över men som kanske inte skulle peka ut en person på samma sätt.
    Så nu glömmer vi klänningen och lägger ner den här tråden, TACK!
  • Loka

11 juni 2005
    Ok, då är det som jag trott hela tiden, bara en massa j*vla falskt fjäsk med andra ord (oj, vad jag tar i).

Svar på tråden Är alla jämt så trevliga?