Inlägg från: Fröken januari |Visa alla inlägg
  • Fröken januari

Är alla jämt så trevliga?

Loka, jag förstår precis vad du menar.

Det är superbra att folk kan hjälpa och stötta varandra med stort och smått.

Handlar det om en fråga där man faktiskt skulle krama om någon i verkliga livet är det helt okej att skriva det. Att däremot skicka kramar och tankar till höger och vänster känns jättefalskt. Då har man urholkat ordens rätta betydelse så att de inte längre betyder något när man menar dem. Jag vill inte ha någon kram av var och varannan på gatan och inte heller på internet.

Jag vill att folk skickar kramar till mig när de verkligen menar det precis som jag vill att folk säger att de älskar mig när de verkligen menar det. Låt det aldrig bli som i USA där man säger att man älskar varenda granne och bekant. Hur spännande är det då att säga det till sin kärlek för första gången?

• Fröken januari

Madiccen

"Det är ju som att le åt någon du möter på stan...och visst mår man INTE illa av det..eller??"

Jag håller verkligen inte med. Det är som att krama någon du möter på stan och det skulle kännas väldigt konstigt. Oftast ganska obehagligt till och med.

Sluta likställa kramar med häslningar och leenden! Skicka ett leende istället om det är det ni menar!

• Fröken januari

Hmmm, trist inställning? Att man inte vill ha en kram av en okänd på stan? Eller vad menar du?

• Fröken januari

Det är ganska lustigt att de som skickar kramar inte vill ta åt sig av kritiken. Många skriver att det är bättre att vara mysiga och kramas än att låta bli. Ni vägrar alltså inse att det finns folk som inte vill ha kramarna? Att det faktiskt finns folk som hellre såg att ni lät bli?

The Angel skriver till och med att folk nog skulle säga ifrån om det kändes obehagligt. Är det inte det Loka, jag själv med flera gör?

Jag har faktiskt inte suttit och irriterat mig på detta så ni behöver inte skriva att det är en onödig sak att reta upp sig på eller så. Jag anser bara helt enkelt att det är ytligt och konstigt, men jag ignorerar det. När jag såg diskussionen ville jag bara hålla med trådstartaren för att visa att det finns fler som tycker som hon.

• Fröken januari

Madiccen

Du har inte läst vad jag har skrivit. Jag tycker att det är skillnad på kramar och leenden. Jag vill jättegärna ha ett leende av någon på stan, men inte en kram. Det är du som likställer kramar och leenden, inte jag.

Tack och hej! :)

• Fröken januari

The Angel,

jag uppskattar inte kramar. Har du verkligen inte förstått det? Jag måste alltså svara direkt på ditt inlägg nu? Eller råkade du bara skicka med en kram till någon annan i svaret till mig. Pust, ibland säger man en sak och beter sig på ett annat.

Adjö till dig också. Vi hörs någon annanstans. Då behöver du alltså inte skirva kram till mig.

• Fröken januari

Skriver ni kram i alla typer av brev? I jobbet? I kontakter med företag och myndigheter?

Det finns säkert de som tycker att jämförelsen är felaktig. Men varför? vad är det för skillnad på att skicka kramar till en handläggare på Skatteverket eller en okänd person på internet? Vad är det för fel på vänliga hälsningar? Att önska någon en trevlig kväll är också en helt annan nivå än att krama någon. Det önskar jag ofta kassörskan i affären, men jag ahr aldrig gett henne en kram.

Gör som ni vill, jag går inte runt och irriterar mig på att somliga skriver kram. Jag ville bara uttrycka min åsikt i en pågående debatt, vilket tolkades som att jag är en känslokall människa som inte gillar värme och kärlek, uppmuntrande ord och leenden (varför man över huvud taget jämför detta?).

Jag tycker att det är synd att man urholkar ordet kram så att det inte kan få betyda det där lilla extra som man skickar till en nära vän. Med denna inflation i söta ord avslutas nog var och varannat inlägg med pussar och kärlek om några år.

• Fröken januari

Hua! Nu sitter folk och gör sig löjliga över någon annans smak! Fy fan!

Svaret på din fråga i rubriken Loka är NEJ. De som nu sitter och driver med någons utseende har säkert tidigare skickat bruden massor med gulliga kramar och pussinuss tidigare. Nu gör de sig lustiga på hennes bekostnad. Det här var riktigt elakt.

• Fröken januari

Lycka till HRO! Jag tror att jag har fem veckor kvar ungefär, jag också. Jag har faktiskt inte räknat efter. Vi gifter oss 15 januari. Flyger gör vi inte förrän dagen efter. Hurra! Vi skall till Galapagos.

Jag hoppas att du vågar visa upp dina bilder efteråt om du skulle vilja göra det. Majoriteten här inne är säkert ärliga och ger komplimanger för det de verkligen tycker är fint och accepterar att din smak kanske skiljer sig från deras på andra punkter. Övriga tycker jag att du skall strunta i!

Svar på tråden Är alla jämt så trevliga?