Har nån erfarenhet av NuvaRing?
Jag har den!
Har ring nummer två inne i mig nu så jag borde ha börjat känna biverkningar vid det här laget. Har haft stora problem med både gestagena och östrogena biverkningar tidigare, men nu märker jag endast av viktnedgång, ökad lust, mer energi, mindre mens, mer flytningar och bättre humör (jag bytte direkt från p-piller till nuvaring).
Tidigare började jag få vissa problem vid sex även om de var diffusa t.ex. så kunde vi inte använda kondom om jag glömt ett piller eller något för att det helt enkelt gjorde ont på mig så jag misstänker att jag började få sköra slemhinnor. Har inte alls något sånt problem längre och jag vet inte om det beror på att lusten är högre (det är numer jag som tar initiativ till sex) eller om kroppen helt enkelt fungerar bättre...
Vad jag har förstått så innehåller Nuvaring samma typ av hormoner som p-pillret Desolett vilket jag har ätit för några år sedan med hemska humörsvängningar.
Jag rekommenderar verkligen NuvaRing eftersom det enda negativa jag märker av är mer flytningar och det är inga stora mängder....