• Arwen75

Har nån erfarenhet av NuvaRing?

Tack för all info här om ringen!
    Har själv funderat lite på den, men den ingår tydligen inte heller (ännu) i högkostnadsskyddet och jag tror den hamnar på ca 90:-/månad.

Men, jag gillade det där med "viktnedgång" och "ökad lust"!!!

Äter själv p-piller sedan många år, och behöver hormonerna då jag hamnat i "förtidigt klimakterium" och har värsta kärringa-köret de dagar jag inte äter mina piller, så jag får äta två kartor innan jag håller uppe, bara för jag mår så dåligt då.
    Så, frågan är ju om hormonhalten i ringen är tillräckligt hög för mig.

Jaja, tack i alla fall. Kul höra att det fins folk som använder ringen!

Arwen

• Arwen75

Ni som använt ringen... Ni säger att ni känner av den!? HUR då känner av den??
    Är det att han känner den vid sam**g, eller känner ni den vid tex idrottande??
    Jag funderar lite, då ju tex en tampong inte känns alls (om nu inte snöret hamnar i kläm på nått skumt vis )

Är mycket nyfiken på ringen och funderar stark på att byta från mina piller. Funkar det bra, är det ju skönt slippa komma ihåg att ta piller varje dag (är lite glömsk av mig och har tex fått åka 10mil extra en nyårsafton bara för jag glömde kartan hemma...)

Har för mig att min gyn sa nått om att man tom kan anmäla sig till en sms-tjänst och meddela när man sätter in ringen, så kommer det ett sms när det är dags att byta
    Vet dock inte om det stämmer...

Arwen

• Arwen75

Nå... hur går det för alla nya "nuvaringare"??
    Är nyfiken på vad ni tycker och hur ni upplever det!? Är ju som sagt också sugen på att byta...
    Är det någon som hört om de börjt gälla på högkostnadsskyddet ännu??

HOJ
    Arwen

Svar på tråden Har nån erfarenhet av NuvaRing?