Har nån erfarenhet av NuvaRing?
Jag har haft den har i ett ar ungefar och ar jattenojd.
Upptackte inte okad lust eller viktminskning, och blev i ett tag valdigt torr, men det har blivit battre.
Aven fast jag inte har uppleft allt som alla andra har sagt sa tycker jag att den ar tusen ganger battre an piller. Man behover inte komma ihag att ta nagot varje dag, humoret ar mycket jamnare och den kanns inte alls.
Min gynekolog ger den har ringen till alla nufortiden for att hon tycker den ar bast, (lag hormon halt, jamn utdelning av hormonet etc.). Av alla hennes patienter sa har en tjej bytt tillbaka till piller for att hon inte tyckte om hur det kandes, alla andra ar nojda, och har inga invandingar. Min gynekolog gjorde en liten undersokning pga av tjejen som bytte och jamforde med patinterna som var pa p-piller och ringen hur de madde etc. Ring patienterna madde alla bra, (forutom den dar tjejen da!), medans de pa piller hade minst en invandning pa pillrena, oftast flera.
Detta var ju da en liten intern undersokning, inget som har blivit publicerat eller nagonsin kommer bli det, men min gynekolog tycker att det ar bra att ha som bakgrund nar tjejer borjar fraga. Vi ar ju sa vana vid piller!
Innan ringen kom sa pushade de plastren valdigt mycket. Vet inte om de finns i Sverige, men de verkar ocksa vara himla praktiska. De tycker inte om att ge ut piller dar alls for folk byter sa ofta och inte mar bra pga av dem.
Fraga pa om ni har fler fragor!