• Cecilia J

Har nån erfarenhet av NuvaRing?

Maria Magdalena, men Nuvaring är ju precis som p-piller när det gäller hormonerna. Det är både östrogen och gulkroppshormon i den som tas upp av slemhinnorna.

Dessutom har jag hört att det inte är bra att hålla upp med p-piller endast en månad och sen börja igen. Kan ställa till lite i kroppen på det sättet. Kanske inte så skoj för din sambo att höra om han ogillar kondom. Förstår inte det riktigt, min pojkvän vill göra det som är bäst för min kropp, inte vad som är skönast i sängen för honom själv...

• Cecilia J

Jag har haft min i 2 veckor nu. Jag tycker inte att den känns vid sex och min sambo kan känna av den ibland, men som han säger, det får han vänja sig vid.

Jag har haft problem med mellanblödningar i 8 år med p-piller och än så länge fungerar ringen bra. Den sitter inte så långt in så jag petar upp den ibland. Men den verkar ha hittat "sitt läge"...

• Cecilia J

Jag har också mer flytningar men absolut inte så det stör. Jag uppskattar det faktiskt då jag blev torr i slehinnorna av p-pillren, vi båda uppskattar det måste jag säga.

Annars hade jag lite problem nu under helgen av att den faktiskt åkte "ända ner". Och sen ville den inte upp igen. Men jag fick till slut hjälp (under mycket skratt) och sambon fick den på plats igen.

Svar på tråden Har nån erfarenhet av NuvaRing?