• branwen

Fler som håller på att separera?

Har läst i ett par trådar att det inte bara är jag som håller på att separera från min sambo. Som ni alla vet är det ganska jobbigt, oavsett på vems initiativ det är (själv är jag dumpad). Tänkte att ni kanske vill stöta och blöta lite tankar kring detta..

• Svar på tråden Fler som håller på att separera?
  • branwen

Det skulle vara skönt med en tråd man kan ta till när det känns hopplöst och man behöver hitta lite jävlaranamma..

Är själv just nu skitförbannad på min (ja, vad skriver man? sambos är vi fortfarande och ex är han väl..). Han är en skit!

• Guldfisken

Jag är just nu i samma situation som du (jag kanske är en av dem du syftade på? ) Jag är dock i den motsatta situationen i den bemärkelsen att det är jag som i praktiken är den dumpande. Jag har skrivit ett långt inlägg i den här tråden som svar på en fråga, om du vill kan du läsa det först för att få lite bakgrund.

www.brollopstorget.se/Forum-2-16/m793055.html

Visst är det väldigt jobbigt oavsett vem som tar initiativet, min sinnesstämning präglas av dåligt samvete, tycka synd om-känslor och oro för min sambo. Har inget att vara arg på honom för överhuvudtaget, han är världens bästa person. Det är bara mina känslor som just nu inte finns där.

Sänder en kram till dig och som du har förstått på mitt inlägg så är du inte ensam!

• branwen

Ja, idag är det bättre. Han är en underbar person och han gjorde en dum sak, vilket gjorde att jag kände mig ännu mer oviktig och ledsen. Tyckte då att han var en skit, men det gick över. Är nu bara ledsen och vill ha honom tillbaka. Jag tror att han känner precis som du Guldfisken. Han säger att han tycker om mig otroligt mycket, men att han inte älskar mig längre.

• branwen

Guldfisken:

nu har jag läst dina inlägg på den andra tråden och jag tror att du och mitt ex gör det av precis samma anledning. Faktiskt skönt att höra från någon annan i samma sits.. Tack! (vi har dock fantastisk sex fortfarande).

• Galenpanna

Branwen - sluta ha sex!

VARFÖR har ni sex om han inte älskar dig längre? talar av egen erfarenhet att då jag upptäckte att jag inte hade lust längre, det var då det började gå upp för mig att jag inte längre älskade min dåvarande...
    Det sårar MER att ändå vara intima, lite som ett slags "plåster på såren sex".
    Se upp så du inte blir ännu mer sårad, känner dig utnyttjad och billig. Jag höll mig lååååångt ifrån mitt ex, jag vet att han försökte och ville men jag vet också att han idag är glad att jag stod på mig och vägrade. Kvittar hur bra sex man har, det kan ändå inte lappa ihop ett förhållande eller trolla dit några känslor som inte finns. Lura inte dig själv. Såvida det inte finns något att bygga på - håll avstånd. Det är mitt bästa tips till dig.
    Ursäkta om jag låter hård.

Kram
    G

• branwen

Jag vet galenpanna, det finns inga ursäkter. Min enda är att det inte ens gått en vecka sedan det här hände och jag vill ha honom.. vet dock att jag måste sluta och egentligen kasta ut honom.. Det känns så konstigt bara eftersom allt på något sätt är som vanligt..

• Guldfisken

branwen: Jag är bara glad om jag kan bidra med ett annat perspektiv.

Ja, du det där med sex är en bit för sig. Jag och min sambo/ex (vi bor fortfarande ihop ett tag till) hade sex senast igår (för första gången på länge iofs) och det är alltid lika lysande. Kommer att bli svårt utan, han känner ju mig utan och...hmm...innan. Men det är dock inte sexbiten som är värst, jag kommer ju att sakna honom som person otroligt mycket och hoppas att vår relation inte helt kommer att upphöra. Han är ju min allra bästa vän.

• branwen

Guldfisken: lite skumt, men ändå skönt att läsa att någon annan känner så också. Det skulle kunna vara min ** som skrivit, han förklarar att han känner precis som du beskrivit.

• Knuten

Jag skulle vilja ha ett Skilsmässotorg precis som Bröllopstorget. Med forum och reklam på vad man ska köpa nu när man är singel, hur man ska dela vårdnanden, hur barnen ska fostras, vilket psykolog som är bra. En ny stil osv. Det finns så mycket fördomar mot dem som skiljer sig/ flyttar isär, fast nästan alla separerar minst en gång i livet. En fördom är att vilja träffa någon ny och att det bara gäller. Ett ält torg för separerade skulle finnas;0)Kram Knuten som är lyckligt separerad med en förlovning bakom sig.

• branwen

Knuten; det är ett utmärkt förslag. Jag tror man behöver det mer när man separerar än när man ska gifta sig.. tummen upp för ett älttorg!

• Pirjo

Min man har jobbat utomlands i ett halvår. Jag har varit hemma med vår 1-åring under tiden. Vi var hela tiden enade om att han skulle genomföra jobbet och att vi sedan skulle komma dit. Nu har han RINGT mig och sagt att vi är för olika och bör gå skilda vägar. Mår så pissdåligt. Vad gör man? Hur överlever man?

• branwen

Oj Pirjo, det var inte särskilt snällt av honom att berätta detta över telefonen när han dessutom är i ett annat land. Vet du om det har hänt något? jag tänkte på andra kvinnor el dyl? Jag känner så mycket med dig. Jag vet precis hur den känslan är - hur överlever jag. Ni har ju dessutom en liten tíllsammans. Jag vet inte hur det är möjligt, men jag tycker att han är skyldig dig att komma hem och prata igenom det här ordentligt. Dessutom tycker jag att man måste göra allt man kan för att försöka hitta tillbaka till varandra när man har barn ihop. Familjerådgivning osv.
    Tänker på dig!
    kram

• amiore

JAG VILL OCKSÅ HA ETT SKILSMÄSSOTORG!!

Snacka om att det skulle behövas ibland när allt bara känns hopplöst, tungt och svart och man inte vill "belasta" sina vänner med samma gamla visa. Och det finns ju massa funderingar kring såväl det praktiska som hur man "bör" förhålla sig till sin ex-svärmor, vad som är "rättvist" vid uppsägning av lägenhet, hur man gör med gemensamma vänner osv osv osv

Tror ni Patrik (visst heter han så han som håller i trådarna!?) nappar på den idén? ;)

Svar på tråden Fler som håller på att separera?