Hejsan Idun, det dar var klurigt! Valdigt starkt av er som ej haft s*x under hela FEM ARS tid pga tro tycker jag!
Ska forsoka svara pa dina fragor.
1. Hur gor man det... har ni aldrig kysst varandra, kramats, rort varandra? Har du kanske nagon gang tillfredstallt dig sjalv? Jag tycker inte att ni behover kanna att ni maste hetsa och ha s*x pa brollopsnatten, det ar nog manga som inte har det for att de ar for trotta :) Ni kan kanske borja med att vara nakna med varandra, rora och utforska varandras kroppar? Da borde ni kanna njutning ocksa.
Om man ska ta det pa ett mer 'medicinskt' satt: Hans penis kommer att bli hard (blodfylld) av upphetsningen, och den ska alltsa in i dig 'darnere' - inte dar du urinerar, utan i ett hal bakom - mellan analen och urinhalet kan man val saga (dar mensblodet kommer ut!). Usch det later sa medicinskt och sakligt nar man tar det sahar pa ett forum, men det ar underbart - jag lovar! :) Stressa som sagt inte, utan bara njut och utforska varandra nar ni ar man och hustru!
2. Det KAN gora ont - pa mig gjorde det INTE ont. Cirka 30% av kvinnorna bloder forsta gangen de har sex. Det ar absolut igna jattemangder, utan bara lite. Allt beror pa hur upphetsad (hur vat, eller blot) du ar. Se till att han smeker dig ordentligt och att du verkligen vill innan ni satter igang! Anvand jattegarna ocksa lite vaselin som glidmedel. Mkt skonare!
3. Du kan antingen ga till en gynekolog/barnmorska och skaffa P-piller och borja ta dem nan vecka innan du gifter dig (pillret innehaller hormoner som gor ditt agg nastintill omojligt att befrukta, det ar ca 99% sakert), eller sa kan ni helt enkelt kopa kondomer innan brollopsnatten och anvanda kondom. Det ar lite trixigt att satta pa en kondom de forsta gangerna, sa se till att han har ett gang sa han kan borja ova pa att satta pa den redan nu! (eller sa kan du forsoka sjalv pa en gurka - anvisning finns pa paketet! :))
Lycka till!