• Guld

Häst och vagn i Falkenberg

Hej,

Vi ska gifta oss i Falkenberg den 11 juni 2005 och vi letar efter transport mellan kyrkan och festlokalen. Är det någon som känner till någon med häst och vagn i Falkenbergstrakten? Eftersom vårt bröllop/festen har lite lantligt tema så måste behöver inte vagnen vara en "finvagn" utan även en lantlig hästvagn skulle gå mer än bra. Den går säkert att smycka med björkris etc så att den ser mycket romantisk ut.

• Svar på tråden Häst och vagn i Falkenberg
  • Anna i Gbg

"Jojo" är hästkarlen nummer ett, han känner säkert någon som kan ställa upp.

w1.340.telia.com/~u34003929/welcome.htm

• lillsmurf

Kolla med Falkenbergs Ryttarförening, tror det är så den heter! Har tyvärr inga kontaktuppgifter men sök på Gula sidorna eller nåt!

Låter mysigt förresten med häst o vagn!

• Guld

Hej,

och tack för era svar! Jag kan dock inte öppna din länken, Anna.

Hälsningar,

Guld

• Guld

Hej igen!

Nu har jag bytt dator och då funkar länken! Tack Anna i Gbg!

• Anna i Gbg

Det var min blivande som på helt eget bevåg tipsade om Jojo. Om du hade problem med länken kan du få telefonnummer till honom via mail.

• Smultronpuss

Falkenberg är ju Sveriges hästkommun. Funkar de inte med något utav de andra tipsen du fått så finns det säkert någon privatperson på landet som gladeligen ställer upp. Vanligtvis är ju att de själva har en vagn med just det stuket du söker.

På studentdagen är det i alla fall fullt med dom här i Fbg.

• Guld

Hej "Smultronpuss",

Jag undrar du eller din fästman känner till någon med häst och vagn från Falkenbergstrakten? Du skrev att där finns fullt med vagnar där på studentdagen - och studenten för de flesta skolorna i Falkenberg är den 10 juni (dagen innan vår bröllopsdag). Jag har fått tag i några namn men de är alla "finvagnar" och det känns inte riktigt oss.. Vi är ute efter någon lantligare variant..

Finns det någon på BT som känner någon med ett lantligare häst & vagn ekipage i Falkenbergstrakten?

Häslningar,

Guld

• lillsmurf

Guld och smultronpuss, misstänker att ni bor i Falkenberg, själv är jag född och uppvuxen där men bor numera i Stockholm sen 6-7 år tillbaka?

Jag har hållt på med hästar i hela min ungdom, men har tyvärr inte kontakt med någon där nere längre. Jag red för Susedalens Kör och Ridklubb i Slöinge, det kan ju vara ett tips annars, klart det är ju en bit ifrån falkenberg, men det kan ju vara värt att kolla!

• lillsmurf

Guld och smultronpuss, misstänker att ni bor i Falkenberg, själv är jag född och uppvuxen där men bor numera i Stockholm sen 6-7 år tillbaka?

Jag har hållt på med hästar i hela min ungdom, men har tyvärr inte kontakt med någon där nere längre. Jag red för Susedalens Kör och Ridklubb i Slöinge, det kan ju vara ett tips annars, klart det är ju en bit ifrån falkenberg, men det kan ju vara värt att kolla!

• lillsmurf

• lillsmurf

• lillsmurf

Hjälp min dator måste ha hängt sig!!!!! FÖRLÅT!!!

• gladhannapanna

Här är en länk till Nordhallands Körsällskap. De ställer upp med körningar, (iaf står det så på hemsidan). Har själv kompisar som är med där som ska köra oss! *ler*

Lycka till!

www.ksnh.nu/

Svar på tråden Häst och vagn i Falkenberg