Lokal runt Norrtälje!!
Hallå!!
Är det någon som har erfarenhet ev en trevlig och bra festlokal i Norrtälje - trakten...
Är nyinflyttad och känner inte till så många ställen...
Hallå!!
Är det någon som har erfarenhet ev en trevlig och bra festlokal i Norrtälje - trakten...
Är nyinflyttad och känner inte till så många ställen...
Det beror ju lite på vilken sorts lokal du är ute efter... Egen mat och dricka eller en som fixar allt? Centrala Norrtälje eller inte?
Finns ett par stycken, men som Snigel sa det beror ju på vad du vill ha.
Gamla Lv3 mässen uppe på nordråna är ett bra och populärt ställe för bröllop. Har bar och Cateringkök. Inte så jättedyrt.
Sen finns FBU-gården på Väddö. Gå in på fbu's hemsida och sök under kursgårdar. De har boende som kan hyras också. Ligger fint vi vattnet med bastu och allt. Barnvänligt.
Sen finns ju alla hembygdsgårdarna. Länna, Lohärad mfl.
Bergstugan på Södra Berget ordanr bröllop med fin utsikt. Norrteljebåten kan nog också hyras för en större slant.
Hoppas det hjälpte något
//K
folketshus i norrtälje?Finns ju på Vätö åxo. Hammerska ladan (heter det så?) mot kapellskär har jag för mig.Där är det jätte fint.
Kramiz millan
Vi kommer att ha vår fest på Hotell Havsbaden i Grisslehamn och de är bra att ha med att göra....Lycka Till...
Vill du ha något närmare eller i Norrtälje vet jag att Offenciven på Lv3 går att hyra men hört dubbet om den. Rest. Amorinan på gamla Lv3 området ska också vara mycket bra har jag hört. Det enda bra med Bergstugan är utsikten...många besvikna vänner som ätit bröllopsmiddag där, julbord och dyl...ingen nöjd!!!
Lycka Till!!!!
ja hotell havsbaden är ju superfint!!!Kramiz millan
Tack för tipsen...
Vi har inte riktigt bestämt oss vilken typ av fest vi vill ha...
Men alla förslag är värda att kolla upp!!
Offenciven eller före detta mässen, kan man ju ordna så gott som allt själv i.
Porslin, glas och bestick finns men man får själv välja cateringfirma och hur man gör med dricka. Klarar väl inte jättestora sällskap men en 60-70 personer får plats.
Kruxit är att man måste ha städat ut allt till 11:00 dan efter. (har jag för mig). Restaurang Amorinen är den gamla militärrestaurangen och lite skolmatasalsaktig i mitt tycke.
Marholmen konferansanläggning kan också hyras för bröllop om jag inte minns fel.
Sjödals gästgiveri i Bergshamra arrangerar bröllop. Fin lokal men inte så stort.
Furusunds värdshus finns också. Kan kanske vara svårt att boka dem i högsäsong med tanke på att de har mycket kunder sommartid.
Några fler kom jag i alla fall på
//K
raskan:
Jag har petat i dina inlägg förut om Hammerska ladan, så jag gör det igen.
Den ligger på Furusund, vilket inte ligger mot Kapellskär.
Det är visserligen 2,7 mil till Furusund från Norrtälje så det är ju en bit att åka om man gifter sig i Norrtälje.
Ett ställe som däremot ligger på väg mot Kapellskär är Terassen i Spillersboda. Ligger tydligen vid vattnet. På Rådmansö finns ju också Riddersholm vandrarhem (för långväga gäster) och Åkerögården (kursgård som drivs av EFS). På Åkerögården finns även boende i stugor. På Barnens ö (Väddö) finns många kolonigårdar som man förmodligen kan hyra.
På Blidö finns Blidö Wärdshus och vandrarhem. Finns även kyrka på Blidö. Men om ni är intresserade av Blidö Wärdshus ska ni höra av er ganska snart, för de är populära under sommaren.
/Snigel
Snigel...sikken tur att du petar i mina inlägg då så att det blir rätt
Jag som satt å tänkte va det inte furusund hehe jaja.
Kramzi millan
Vilka jättebra alternativ ni kommer med jag ska kolla upp alla!!!
Tack!!
/Suni