Lokal runt Norrtälje!!
Det beror ju lite på vilken sorts lokal du är ute efter... Egen mat och dricka eller en som fixar allt? Centrala Norrtälje eller inte?
Det beror ju lite på vilken sorts lokal du är ute efter... Egen mat och dricka eller en som fixar allt? Centrala Norrtälje eller inte?
raskan:
Jag har petat i dina inlägg förut om Hammerska ladan, så jag gör det igen.
Den ligger på Furusund, vilket inte ligger mot Kapellskär.
Det är visserligen 2,7 mil till Furusund från Norrtälje så det är ju en bit att åka om man gifter sig i Norrtälje.
Ett ställe som däremot ligger på väg mot Kapellskär är Terassen i Spillersboda. Ligger tydligen vid vattnet. På Rådmansö finns ju också Riddersholm vandrarhem (för långväga gäster) och Åkerögården (kursgård som drivs av EFS). På Åkerögården finns även boende i stugor. På Barnens ö (Väddö) finns många kolonigårdar som man förmodligen kan hyra.
På Blidö finns Blidö Wärdshus och vandrarhem. Finns även kyrka på Blidö. Men om ni är intresserade av Blidö Wärdshus ska ni höra av er ganska snart, för de är populära under sommaren.
/Snigel
Suni:
Bor du i Norrtälje? Har du funderat på hår och make-up..? Jag har lite dålig koll på så'na ställen i Norrtälje, vet du något?
/Snigel
Suni:
Själv har jag varit inne på ett ställe som ligger bredvid Kettis foto. Det kanske rentav är samma ställe? (Det är länge se'n jag gick på sta'n i Norrtälje...) Som tur är har min underbara tärna lovat att kolla upp så'na saker åt mig, eftersom hon jobbar i Norrtälje. Vill du ha tips om hon hittar något bra?
/Snigel
Suni:
Den 2/7-05 är det dags. Så jag är ute i god tid, men hellre det än att stressa med så'na detaljer i sista minuten.
Suni:
Jag ska göra min bukett själv. Svärmor har gröna fingrar och stor trädgård, så vi ska ta blommor därifrån. Typ blåklint och prästkragar. Svärfar är bonde och har sått råg som också ska vara med i buketten. Fotograf har vi i bekantskapskretsen (inte proffs, men duktig), så det behöver vi inte direkt anlita någon.
Men om du vill ha tips om florist, så är de i blomsterbutiken vid Sparbanken (i närheten av biblioteket) duktiga! Jag fick en jättefin bukett därifrån i helgen. Det är mest unga tjejer som jobbar där. Åbergs handelsträdgård är också bra. Den ligger på Vegagatan, strax efter musikskolan om man kommer från centrum. Fotografer finns det ju en del. Kolla med NT, de kanske har några som frilansar! Roine Karlsson t.ex. är otroligt duktig!
Lycka till!
/Snigel