stå emot otrohet
Jag skrev förut om hur jag blev attraherad av en annan och om att jag o sambon är inne i en 7-årskris. (se länk)
www.brollopstorget.se/Forum-2-16/m827779.html
Jag kan inte sluta tänka på den andra killen! Jag får bita mig hårt i tungan för att inte maila eller ringa honom!! (Jag får lätt tag på hans kontaktuppgifter via webbplattformen som kursen har.)
Jag söker hjälp, stöd, tröst och råd från er! Kanske också utskällningar!
Jag har aldrig förut ens tittat på en annan kille än min sambo, och nu brottas jag med tankar om otrohet! :-O
Det känns som att jag har en djävul på ena axeln som viskar förföriskt i mitt öra "kontakta honom" och sänder frestande tankar. På min andra axel sitter ängeln och säger "var inte dum, tänk på konsekvenserna!" och "satsa på ditt förhållande!".
Jag har nog aldrig förstått hur svårt det här kan vara. Jag erkänner att jag har varit hård, principiell och fördömande mot dem som har varit otrogna. Men nu VET jag hur frestelsen kan vara stark och nästan nästan oemotståndlig. Nu förstår jag.
Jag tänker på min sambo, på alla våra 7 år tillsammans. Jag tänker på vår framtid (om vi har någon) och undrar hur den skulle se ut i.s.f.
Jag tänker om Han skulle kyssa någon på krogen, tänka på henne och sen medvetet ta kontakt för att exempelvis chatta med henne, hur LEDSEN jag skulle bli. Det är inte rätt. Jag MÅSTE MÅSTE MÅSTE stå emot.
Men varför är det så svårt?