Berätta om bröllop ni varit på...
Inte för mycket tal, jag har varit på ett bröllop med 25 taloch det var en ren pina!. För mycket lekar, upptåg, film/bildvisning kan också kännas lite "dagis" men det varierar såklart beroende på personerna.
Inte för mycket tal, jag har varit på ett bröllop med 25 taloch det var en ren pina!. För mycket lekar, upptåg, film/bildvisning kan också kännas lite "dagis" men det varierar såklart beroende på personerna.
Kanske är den viktigaste ingrediensen för ett lyckat bröllop något man inte kan planera för - den där speciella stämningen som ibland bara är där. När brudparet ser så där saligt lyckliga, föräldrarna stolt, vännerna rörda, glada och festsugna och släktingarna sentimentala. Den stämningen har infunnit sig på några bröllop jag varit på, det en min systers bröllop ute på en äng och det andra en god väns stiliga bröllop på ett slott (helt olika bröllop alltså men stämningen var den samma).
Mindre lyckat har viss andra bröllop varit, kanske pga att de respektive släkterna och vänskapskretsarna inte känt varandra, brudparet är helt överspänt, alla kanske i ärlighetens namn inte tyckt att det är jätteroligt att paret ska gifta sig (därför att hon/han inte är alls så värst trevlig, hon halvt tvingat sig till bröllopet, de nära kompisarna vet att han inte är så intresserad av att gifta sig med henne, någon av dem inte är 100% trogen/kan misstänkas inte vara det) eller något annat hemskt.
Vad jag vill säga är att vi kan planera tills vi är blå i ansiktet, när dagen D väl kommer så är det bara till att hoppas att DET infinner sig.
Vad jag menade med mitt inlägg är att jag ibland efter ett bröllop har svårt att sätta finget på varför jag tyckte att det var "helt fantastiskt!" eller "okej...." och har kommit fram till att det nog har att göra med ovanstående till stor del. Självklart kommer jag i alla fall att planera ihjäl mig för att få rätt på allt jag kan styra över (har skrivit en lista som räcker härifrån till Peking.....) :)-
En sak som jag verkligen har uppskattat på bröllop (sp sådana där jag inte känner brudparet såväl eftersom de är lite avlägsna släktingar eller vänner till min respektive) är lite personlig touche tex bordsplaceringskarta i form av kort på gästerna, en hälsning på festprogrammet(Välkommen Lillan2!), en trevlig kyrkomarskalk som presenterar sig i kyrkan och anvisar bra plats (så har man i alla fall hälsat på någon) etc. Kan ju vara en idé om inte alla gästerna känner varandra/brudparet väl.