• Loka

Berätta om bröllop ni varit på...

Några saker jag tänkt extra noga på (efter att ha varit på mindre lyckade bröllop) är:

*Ingen presentöppning.
    Att alla gäster stod och tittade på när brudparet öppnade presenter i över 2 timmar, medans orkesten spelade för sig själva (i ett annat rum) och skulle lagom sluta när alla presenter var öppnade (01.00).

*Vara noga med bordsplaceringen.
    Absolut inte placera hennes/hans släkt/vänner vid en och samma tunga. Utan placera ut gästerna, men samtidigt se till att alla känner någon i närheten.

*Se till att det finns tillräckligt med champange.
    Har själv blivit utan brudskål vid ett bröllop. Vet att värdinnan hade fullt sjå med att se till att det räckte till brudparet.

*Tänka på våra gäster.
    Kanske det viktigaste. Utan dom skulle det ju inte bli så underbart som vi förhoppningsvis får det. (har varit på ett bröllop där brud och brudgum satt i varsitt hörn och söp sig skitfulla med varsinn kompis och tackade nej när andra gäster kom och bjöd upp (något som man som gäst ska göra))

*Tacka ordentligt efter bröllopet.
    Har fortfarande inte fått tackkort från två bröllop jag var på för 5-6 år sedan (det ena var föresten från paret som satt och söp).

Ja, sen finns det väl masor med fler saker, men jag återkommer med det när jag kommer på det.

• Loka

En vännina till mig var bjuden på bröllop och upplägget var lite udda (i våra ögon i alla fall).
    Alla var bjudna till vigseln, sen var enbart vissa (närmaste släkten) bjudna på middag på restaurang, sen hade dom fest på kvällen dit alla var bjudna igen.
    Visst var det ok för min vännina och hennes man som kände till stan och resten av gästerna, men det var ett par som inte kände någon där utan dom fick gå på egen hand och äta (min vännina visste inte det, i så fall hade dom naturligtvis fått följa med hennes sällskap och ätit).
    Detta upplägg var enbart av ekonomiska skäl tydligen, men man behöver ju inte vräka på med den dyraste restaurangen om man inte har råd. Det borde väl vara betydligt roligare med något enklare där alla kunde få vara med.
    Och önska sig DYRA presenter det hade dom mage och göra .

• Loka

linek

Vi ska också ha brunch dagen efter och har satt tiden från kl. 11.00. Men ingen sluttid, gästerna får stanna så länge dom vill.

• Loka

Hanna h.
    Det är naturligtvis upp till var och en hur man vill göra, jag berättade bara vad vi anser om det upplägget . Era vänner kanske tycker att det är ok att gå ut och äta var och en för sig, för att sen gå på party.

Svar på tråden Berätta om bröllop ni varit på...