Berätta om bröllop ni varit på...
Några saker jag tänkt extra noga på (efter att ha varit på mindre lyckade bröllop) är:
*Ingen presentöppning.
Att alla gäster stod och tittade på när brudparet öppnade presenter i över 2 timmar, medans orkesten spelade för sig själva (i ett annat rum) och skulle lagom sluta när alla presenter var öppnade (01.00).
*Vara noga med bordsplaceringen.
Absolut inte placera hennes/hans släkt/vänner vid en och samma tunga. Utan placera ut gästerna, men samtidigt se till att alla känner någon i närheten.
*Se till att det finns tillräckligt med champange.
Har själv blivit utan brudskål vid ett bröllop. Vet att värdinnan hade fullt sjå med att se till att det räckte till brudparet.
*Tänka på våra gäster.
Kanske det viktigaste. Utan dom skulle det ju inte bli så underbart som vi förhoppningsvis får det. (har varit på ett bröllop där brud och brudgum satt i varsitt hörn och söp sig skitfulla med varsinn kompis och tackade nej när andra gäster kom och bjöd upp (något som man som gäst ska göra))
*Tacka ordentligt efter bröllopet.
Har fortfarande inte fått tackkort från två bröllop jag var på för 5-6 år sedan (det ena var föresten från paret som satt och söp).
Ja, sen finns det väl masor med fler saker, men jag återkommer med det när jag kommer på det.