• Forsfors

Berätta om bröllop ni varit på...

hawaii: okej, jag fattar att det kanske inte är särskilt tjusigt att som serveringspersonal ha kedjor i fickorna och kolsvart ögonskugga, det skulle jag ha bett dem att ta bort om jag inte ville ha det så, men vad hade det med deras serveringsförmåga att göra? varför fick brudgummens mamma springa i köket?

Annars är min erfarenhet av restaurangskoleelever att de är jätteduktiga på att servera och ofta mycket noggrannare med allt än många yrkesarbetande servitörer (eftersom de får betyg på det de gör och är rädda för att någon ska ringa läraren och skvallra) dessutom brukar det ju vara såna elever som serverar på nobelfesten också. Du menade säkert inget illa med ditt inlägg, men jag kände att jag måste förvara restaurangskoleelevernas rykte litegrann.

• Forsfors

Kom på en sak, om man har buffébord som alla ska hämta ifrån och många gäster, då kan man kanske ha två mindre bord med likadan buffé som går att gå på båda sidor om, så att folk inte behöver vänta så länge på att få hämta mat, då kan hälften gå till ena bordet och den andra hälften till det andra.

En dålig sak som jag varit med om på ett bröllop var att de flesta gästerna verkade se det som en förfest, de satt kvar under mat, tårta och brudvals och sen åkte de därifrån för att de skulle ut på krogen eller vidare på någon annan fest. Själva middagen var inte så lång att den blev tråkig heller. Det kändes så otacksamt mot brudparet.

• Forsfors

Fröken januari; öpnna alltefer de kommer kan ju vara bra, så länge inte gästerna anläder hela tiden efter varandra för då lär ni inte hinna annat än öppna presenter.

• Forsfors

jag ahr för mig att toastmadamen läste upp grattiskorten medans min moster och hennes man samtidigt öppnade presenterna på festen, så det gick ganska så smidigt. men då var det också många som gått ihop om presenter, de flesta hade i allfall gått ihop med några andra.

• Forsfors

Fröken januari: jag såg inte vem som skrev ner, men jag tror att det var någon annan än hon som läste upp korten som gjorde det. men det flöt på smidigt i allafall.

Svar på tråden Berätta om bröllop ni varit på...