Inlägg från: Fröken januari |Visa alla inlägg
  • Fröken januari

Berätta om bröllop ni varit på...

Vi kommer att ha öppet hus med presentöppning dagen efter vigseln. Det verkar uppskattat. Nästan alla som har tackat ja till bröllopet kommer även då. Då får vi en ytterligare chans att prata med folk. Jag gissar att det kan kännas som att man inte hinner med alla under vigseln.

• Fröken januari

linek

Vi hade först tänkt säga att brunchen var klockan 11.00 och räknade med att folk skulle gå framåt 14. Annars måste vi nämligen slänga ut dem eftersom vi skall åka på bröllopsresa framåt kvällen... :)

Vi oroade oss dock en hel del över om folk skulle partaja mindre och gå tidigare från festen eftersom de skall vara hemma hos oss redan klockan 11.00. Nu har vi istället formulerat det som öppet hus mellan 11.00 och 14.00. De som är trötta behöver alltså inte komma förrän 13.00 eller så och alla vet när de bör gå... Dessutom får vi spridning på gästerna så att alla inte skall äta exakt samtidigt. Jättebra!

Vi har inte riktigt bestämt när vi öppnar presenterna, men det utannonserar vi på festen. Tror ni att det är okej att säga klockan 12? Då har inte de som kommer 11 hunnit avvika och de som kommer senare får ju se dem öppnade helt enkelt. Man kan ju också öppna allteftersom gästerna kommer så att den som har lämnat får se när man öppnar. Någon som har åsikter?

• Fröken januari

Undrar hur lång tid det tar att öppna presenter från 65 personer. Är det någon som har uppskattat någon tid? Eller har erfarenhet från tidigare presentöppnande?

Jag har bara varit med om en presentöppning under bröllop och minns inte alls hur lång tid den tog.

• Fröken januari

Forsfors
    Bra idé att ha en person som läser upp korten medan vi öppnar paket. Skall det vara samma person som antecknar vad man fick av gästerna eller tror du att det är smidigare med ytterligare en?

Jag kan inte drömma om att det tar 5 minuter per paket. Så lång tid har jag aldrig sett någon ägna åt någon present. Inte ens på julafton där vi öppnar ett paket i taget tar det så många timmar som en del varnar för (och då är det minst 80 paket om alla bara har köpt ett per person). Jag hoppas att jag känner gästerna så bra att de inte tar illa upp.

Svar på tråden Berätta om bröllop ni varit på...