• Zippolina

Berätta om bröllop ni varit på...

mindre bra: När brudparet hade valt en klädkod som inte stämde in med gästerna, förutom att drygt 90% av de inbjudna släktingarna tvingats tacka nej av ekonomiska skäl så märktes det att gästerna inte var vana och kände sig stela, att middagen blev en maratonsittning på femn timmar hjälpte inte upp det hela.

Bra: Har min väninnas bröllop i färskt minne, väldig blandad mix på gästerna allt mellan ett par dagar till 90åriga farfar.
    Ingen bordsplacering ( folk blandade sig bra ändå ), buffe ( det fungerade hur utmärkt som helst trots att det var 130 gäster och talen var många ), inrett barnrum med div aktiviteter ( de 30 barnen märktes knappt) men framför allt minns jag den otroligt hjärliga stämningen - det fullkomligt strålade om brudparet av lycka och känslan av kärlek var så otroligt stark att det var magiskt.

Önskar att vi kan återskapa en gnutta av deras magiska stämning på vårat bröllop - en känsla som inte går att planera fram eller köpa för pengar

• Zippolina

Kom just att tänka på syrrans bröllop för ett par år sedan

Drygt hundra gäster, bordsplacering för brudparet, föräldrarna och församlingsmedlemmarna ( hon är med i baptistkyrkan ) resten, dvs. övrig släkt som mor & farföräldrar o syskon fick placera sig fritt - dock vid ett bord lite avsides, resten satt vid E-bord.
    Det servarades buffe och vi vid "avsides" bordet fick givetvis ta mat sist, vilket innebar att maten var på upphällningen, fanns nästan ingenting kvar
    Efter en tre timmar lång middag tog presentöppningen vid *gäsp* ytterligare tre timmar där typ ingenting hände.....

Det var syrran och hennes mans bröllop och jag vet att dom var mycket nöjda med sin bröllopsdag så mina egna upplevelser har jag på ett skämtsamt sätt framför till dom efteråt.
    Det som störde mig mest var att deras sk vänner från församlingen ( som i mina ögon fått VIP behandling ) stod och klagade på precis ALLT när dom var ute och rökte men väl inne i festlokalen kopplade dom på sina falska smile.

I planeringen inför vårat bröllop har är vi mycket noga med att alla gäster ska få känna sig lika mycket värda som gäster varesig det är våra föräldrar, syskon, nära vänner eller arbetskamrater - har man bjudit folk till fest så är min uppfattning att man tar hand om alla gäster likvärdigt efter bästa förmåga.

• Zippolina

Jag var med när min väninna och hennes man öppnade sina presenter dagen efter bröllopet, 130 gäster men drygt 60 "sällskap" varav några hade gått ihop om present.
    Öppningen tog drygt två timmar, då var det ändå bara brudparet, jag och min sambo som var med vid öppnandet. Brudparet öppnade och vi förde antackningar om vad dom fick och från vilka......

Kan tänka mig att det hade tagit ännu längre tid om öppningen skett under bröllopsfesten när det rent naturligt blir lite kommentarer runt varje paket

Svar på tråden Berätta om bröllop ni varit på...