• Betania

Berätta om bröllop ni varit på...

Dåligt:
    -Maten räckte inte! Fick åka till gatukök direkt efter festen för att inte svälta ihjäl... Samma sak med drickan, en halv 33-cl läsk per person, för en hel middag? I dont think so...
    - 40 minuters långa tal, oförberedda. Big no no!
    - Helt fel bordsplaceringen, det var så tyst under middagen att man bara hörde besticken klirra mot tallrikarna, hemskt! Vi som vågade prata viskade, för att inte "störa".
    - Inget ordnat efter middagens grand finale, festen bara dog, ingen dans, ingen musik, alla åkte hem.

Bra!:
    - Uppsluppet, avslappnat med många, korta bidrag/Inslag.
    - Buffé, I like!
    - Värdpar som tar sin uppgift på allvar och gör ett suveränt jobb.
    - Fantastisk, annorlunda musik under vigseln, folk kommer verkligen ihåg hur bra det var (typ gospelkör!!).

• Betania

Vi skall på bröllop till helgen (inte vårt eget) och jag ser fram emot att få lite "genrep" inför vårt eget bröllop som ligger två månader fram i tiden. Kan återkomma nästa vecka med hur bröllopet avlöpte!

• Betania

Jag kom på en sak från ett bröllop jag var på i våras som var väldigt lyckat, roligt och lite annorlunda. Som placeringskort hade brudparet lyckats få tag på fotografier på alla gäster (ca 120 st!!). De flesta var roliga, lite äldre bilder (ni vet 80-tals frillor osv), några mer vanliga typ passfoton. Bilderna var insatta i ramar (billiga från Ikea) och varje gäst fick leta upp sin plats genom att hitta sitt foto. Dessutom hade de gjort en presentation med alla bilder så under kvällen rullade alla bilder på en stor TV-skärm i lokalen. Blev mycket uppsluppet, alla gäster fick en liten present och dessutom öppnade det för många samtal av typen "när är ditt kort taget och vad gör du egentligen".

Mycket lyckat om än lite jobb för det!

• Betania

Var på bröllop i helgen som jag tidigare sagt och det var ett sånt där (ovan nämnt) frikyrkligt bröllop utan alkohol. Mycket, mycket trevligt! Jag tyckte vigseltalet var aningen långt och opersonligt men för övrigt var vigseln och framförallt musiken suverän. Festen var i en missionskyrka och maten jättegod. Under middagen var det dock inga tal vilket jag saknade lite (åtminstone ett eller två stycken mellan tex huvudrätt och efterrätt). men sen drog allt igång med en jättebra blandning av tal, spex, sånguppträdanden (som brudparet önskat och valt ut). Många skratt, mycket bra underhållning och väldigt avslappnat och kul!

Och vi klingade i glasen massor av gånger för att brudparet skulle pussas...

Har serverat på bröllop där brudparet själva blev så berusade så rätt tidigt (vid halv elva) fick de dra för att inte somna eller kräkas på gästerna... Så alkohol borgar inte nödvändigtvis för en roligare fest (inte för att jag tror att du menar det Abby!)

• Betania

Ett annat väldigt trevligt tips som vi ordnade inför en kompis bröllop förra våren: Vi tryckte upp vita ballonger med en "logga" med brudparets namn (som även användes i andra sammanhang). Sedan hyrde vi heliumpumpar och samma dag som bröllopet (stressig morgon) stod vi och blåste upp hundratals ballonger. En duktig väninna gjorde en tjusig ballongbåge som svävade över scenen. Resten av ballongerna delade vi ut till gästerna när de kom till kyrkan. När sedan brudparet kom och det var dags för välkomstskål släppte vi ballongerna på given signal. Mycket trevligt att se 120 ballonger sväva mot en ljusblå försommarhimmel!

Svar på tråden Berätta om bröllop ni varit på...