Berätta om bröllop ni varit på...
Har nog bara varit på väldigt lyckade och trevliga bröllop, men några småsaker har kunnat göra bättre om jag ska vara petig.
På ett bröllop var det fruktansvärt kallt där dansgolvet var så jag höll mig därifrån då jag var förkyld. Vet att det var fler andra som tyckte det också. Visserligen blir man varm när man dansar, men är lokalen anpassad för 200personer blir det kallt när det bara är 20 som dansar.
Att inte informera innan om att man får betala restaurangpriser för drickan efter middagen. På ett ställe fick vi betala 250kr bara för avecen.
På ett bröllop öppnades några av paketen av någon annan än brudparet. Det tycker jag är trist när man ansträngt sig och gjort ett fint paket och det inte ens var meningen att man skulle gå och titta på paketen.
Jag tycker att man får anpassa festen efter plånboken. Har man inte råd att bjuda på allt, mat och all dryck, tycker jag man ska välja ett billigare alternativ än middag på fin lokal. Väldigt wannabe! Har man inte råd så har man inte. Gästerna ska inte behöva betala för egen dryck tycker jag. Hellre lite enklare middag då tycker jag.