Berätta om bröllop ni varit på...
Har varit på några bröllop och jobbat på flera. Här är lite (gnäll-) synpunkter från mig:
* På ett bröllop blev vi serverade bål när vi kom från kyrkan, medan brudparet fotade sig. Grejen var att det var mitt i sommaren, jättevarmt, det tog tid och det räckte bara till 1dl/person. Höll på att törsta ihjäl innan brudparet kom =/
* Dans till egna cd-skivor MÅSTE övervakas av någon som har ansvar för musiken. Det är jättetrist när folk springer och ska byta låt hela tiden som på en vanlig förfest.
* Det är dåligt när brudparet inte vill göra det så uppstyltat och därför vägrar använda sig av tex. en toastmaster fast det är massa gäster. En toastmaster underlättar och kan svara på gästernas frågor.
* Jag gillar när jag får en rak och tydlig och etablerad klädkod att förhålla mig till. Om man verkligen inte vill ha en klädkod så skriv då "valfri klädsel" så gästen inte behöver fundera över om det är högtidsklädseln som gäller efter som det inte står någon klädkod. Att skriva "sommarfin" "helvitt" eller annat är bara dumt.
* Ska man betala drickan själv så vill jag veta det i förväg så att jag kan ta med mig pengar.