Inlägg från: Bridezilla ; ) |Visa alla inlägg
  • Bridezilla ; )

Betala transporten för gästerna?

Hej vi har planerat att ha vårt bröllop ute i skärgården. Vi hade först tänkt att betala gästernas transport till och från festen. När vi kollade upp hur mycket det skulle kosta så sa vi att vi bara betalar hemtransporten. Gästerna får själva ta sig ut med Waxholmsbolaget.

Nu är det bara så att hemtransporten kommer att kosta ca 10 000 kr. Jag tycker att det är ganska mycket. Skall vi planera om allt eller är det rimligt att stå för denna kostand?

Tacksam för synpunkter.

• Svar på tråden Betala transporten för gästerna?
  • Bridezilla ; )

Ut kan man ta sig med flera olika båtföretag från ca 60 kr och uppåt per person. Men det går inga båtar sent på kvällen/natten så då måste man boka en hel texibåt och för 40 gäster kostar det 10 000:-.

En del av gästerna kommer att sova över och då har vi fixat billigare boende för dom. Nu visar det sig att boendet per person blir billigrea än hemresan - men tyvärr är antalet rum begränsat...

• Bridezilla ; )

Hej

9/7-2004: Jag har några frågor till dig. Hoppas du har lust att svara.

Hur långt ligger Arholma från fastlandet? Var lade båten till med gästerna?
    Vad betalade ni för transporten?

Tolin: Visst så kan man också göra. Men vi får fortfarande betala 6 000:- plus att gästerna själva får betala ca 200:- + buss eller taxi.

• Bridezilla ; )

Tack för ditt svar.
    Vi skall ha festen och vigseln på Sandhamn och det tar ca 2 timmar från stan ut dit med båt. Så priset jag fått är nog ganska rimligt.

• Bridezilla ; )

Tant Pernilla: Jag har ringt runt till flera olika taxibåtar och alla ligger på ungefär samma pris. Så 10 000 är rimligt.

Skall kolla om det går att fixa boende till fler. Det känns bättre att be gästerna betala 250:- per person för övernattning med frukost än för resan hem på natten.

• Bridezilla ; )

Tyvärr är det inte så många av gästerna som har båt som de kan sova i. Många gäster kommer från andra delar av sverige och världen.

Några av gästerna bor/har sommarstuga i närheten och dom kommer själva att ta sig hem.

Vi har preliminärbokat Missionshuset som Sandhamnsvärdshus har samt Sandhamns kapell.

Svar på tråden Betala transporten för gästerna?