• Tant Pernilla

Betala transporten för gästerna?

Kolla runt med lite taxibåtbolag som finns i skärgården och se om priserna varierar. Är det en lång sträcka som man ska åka så är inte 10 000 orimligt, kan jag tycka, även om det är mycket pengar. Man får ju tänka på att taxibåten ska ta sig från hemmahamn till festplatsen och sedan köra gästerna och ta sig till sin hemmahamn igen. Och stora båtar drar en hel del soppa.

Nå, det kan ju löna sig att kolla runt, som sagt, eller att se om det går att skaka fram boende åt alla. Men det kan ju också vara värt att se hur många det är som är intresserade av att åka hem på natten. Kanske kan det lösa sig med en mindre, billigare båt, eller att gäster som har egen båt reser ut med dessa och övernattar i sina båtar.

Det är ju trist om ni bokar en dyr båt för 40 och så är det bara 15 som vill åka hem...!

Lycka till!

• Tant Pernilla

Jo, jag kunde tro det. Om det är "miss i nassen" på en lördag så är det klart att taxibåtsförarna vill ha lite extra för besväret...!

Kan du inte kolla om det är så att en del gäster kan ta med sig sina egna båtar ut? Det är ju inte så dumt att övernatta i sin egen båt och jag skulle gilla det alternativet bättre än att åka hem på natten.

Var i skärgården var det ni skulle ha festen?

• Tant Pernilla

Ögonen är visst det första man blir blind på! Nu ser jag ju att du hade skrivit Sandhamn redan tidigare!

Hm... Ja, det är ju en bit ut... Just i den delen av skärgården har jag inga "försänkningar" som jag kunde få tips av. Synd. Men det finns väl ändå en hel del övernattningsställen där, om man bara är ute i lite god tid, så. Hoppas att det löser sig för er!

Svar på tråden Betala transporten för gästerna?