• Bröllopstokiig

Vit marsipan

Är det någon som vet var man kan få tag på vit marsipan? Grön karamellfärg finns ju, men vit?!

• Svar på tråden Vit marsipan
  • Bröllopstokiig

På Panduro Hobby har de någon vit massa som jag tror är till för att ha på tårta, men jag har inte kollat närmare så jag är inte säker.

• Bröllopstokiig

Vad mycket bra idéer alla har! Tack allihopa! :)

• Bröllopstokiig

På Panduro Hobby finns det bland annat vit figurmarsipan.
    Men jag vet ej om det går att använda till att täcka en hel tårta med, men det borde det i alla fall göra om man kavlar ut den.
    Men fråga dom på Panduro, för dom vet ju garanterat om det går eller ej.

/Tess

• Bröllopstokiig

Gå till en konditor och be att få köpa ett paket "snow white" marsipan, den är helt vit och lättare att kavla dessutom.

• Bröllopstokiig

Annars så finns det odense marsipan i varje livsmedelsbutik. Inte direkt kritvit, lite creme färgad. Titta på hyllorna för bakartiklar.

• Bröllopstokiig

Vi ska ha extra vit marsipan på vår tårta. De färgar marsipanen så att den blir vitare. Man kunde även köpa färg och marsipan av vår konditor.

• Bröllopstokiig

Myy,
    Var har du varit och handlat någonstans? Jag har i och för sig inte kollat runt (jag gifter mig inte förrän i januari), men det vore ju kul att veta var det finns om jag går bet!

• Bröllopstokiig

Myy!
    Jag har för mig att du ska gifta dig i Ö-vik. Är det en konditor i Ö-vikstrakten???
    Är väldigt intresserad då min syster ska göra tårtor till oss och hon bor där.

/Kajsa

• Bröllopstokiig

Fråga kondiroriet där du bor Vitare är dyrare men bättre...

/Hälsar Konditorn

• Bröllopstokiig

Konditorierna säljer det. Vi ska ha vit marsipan som ska sprutas i creme så att det blir mörkare nertill och ljusare upptill.

• Bröllopstokiig

Det finns två alternativ egentligen...

del är det att köpa sugarpaste (kan i många fall kallas för marsipan på konditorierna)det finns på tex www.cakesandcandy.se eller www.tartdecor.nu eller på Panduro
    På de två första säljer de även vit pastafärg som gör marsipan vitare... den heter
    Pastafärg, Edelweiss och kostar ca 35 kr för en liten burk som räcker länge

Svar på tråden Vit marsipan