"Rolig utgångsmusik..."
mina två förslag är bröllopsvisan från "trolltyg i tomteskogen" eller _the great escape_.
mina två förslag är bröllopsvisan från "trolltyg i tomteskogen" eller _the great escape_.
hipsterlillamy och Jonatans brud - man kan ladda ner "Trolltyg" från nätet. Annars finns den kanske att hyra på video eller någon vän som har den inspelad. Vi tänkte låta en duktig musiker lyssna på den och skriva ner noterna.
hipsterlillamy - Den heter _Gnomes_ på engelska. Jag har den på cd hemma, men nu är jag på andra sidan jorden så jag kan tyvärr inte skicka den till dig förrän i mars. Det finns ställen att söka på på Internet, men då det är mer eller mindre olagligt så vill jag ju inte uppmuntra dig till brott. Jag säger bara Kazaa och DC++... Inget mer.
På välsorterade videobutiker finns den, alternativt lägg ut en annons på blocket. Hoppas du hittar den! :)
Jag är i Australien. :)
Jag har sökt lite på Internet och sett att det finns många som vill sälja filmen, så det verkar inte omöjligt att få tag på den via den vägen heller. Men sen vet man ju inte vilken kvalite man får. Sök på Google. Det har tydligen getts ut en LP med filmmusiken, kanske finns den på andrahands-musikaffärer.
Jag tror att bröllopsvisan från "Trolltyg" skulle vara jättefin på orgel.
visst är det den sången tor och hmm.. hans brud sjunger? vi ska ha den andra bröllopsvisan, den som tomtarna spelar, som utgångsmarsch, alltså den utan sångtext. :)