Inlägg från: Galenpanna |Visa alla inlägg
  • Galenpanna

    Hon är såå svartsjuk...

    Vi umgås mycket med ett par där tjejen i förhållandet är så grymt svartsjuk och lite inbillningssjuk!
    Hon har, uppenbarligen, dåligt självförtroende av diverse skäl. Men - ärligt, om jag hade varit tillsammans med en kille som vart så svartsjuk som hon är då hade jag inte orkat in längden! Tänk att bli anklagad jämt för att vara otrogen?!
    Hon kollar hans fickor efter lappar, hon checkar hans mobiltelefon - kollar igenom samtalslistorna och in och utgående sms. Läser alla hans mail...
    Ibland har det hänt att jag fått skjuts av honom, men jag vet att han får fan för det sén så han vågar oftast inte erbjuda mig längre då det blir sådant liv!
    Hon och jag kommer bra överrens men hon tror att ALLA tjejer är ute efter hennes kille, inklusive jag. Nej tack, jag har min älskling!

    Jag har försökt att prata med henne om det men det är som att prata med en vägg...
    Att gå ut med dem är rena mardrömmen, det blir alltid gräl! Tittade han inte för länge på en tjej så vart det en tjej som tittade för länge på honom. Hon "straffar" honom för allt!
    Någon som känner igen sig? dax att göra något åt det?!

    Han har ju valt henne! Han älskar henne, bor med henne osv. Han är inte intresserad av andra. Att oskyldgt titta får man ju för fanken göra, det behöver inte betyda att man är redo att hoppa i säng och vara otrogen.
    Jag tittar på andra, men det är sambon jag har rajjtan med!

    En dag hjälpte hennes sambo mig med att lasta in grejjer, då blev det liv för det. Han hjälpte ju mig bara, mitt på ljusa dagen!

    Jag har ALDRIG uppträtt flirtigt i deras sällskap och varför skulle jag? Ändå så verkar hon uppleva mig - och alla andra tjejer mellan 10-70 år som ett hot.
    Det är skitjobbigt!
    Numera vågar jag knappt sminka mig när vi skall umgås, klär t o m ner mig. Absolut inget åtsittande, eller något som avslöjar för mycket...
    Men inte fanken skall jag behöva hålla på så här bara för att få henne att inse att det är lugnt???

    Hur hade ni gjort??

    Mvh
    Galenpanna

  • Svar på tråden Hon är såå svartsjuk...
  • Galenpanna

    Jag blir inte klok på honom, ja dvs om han orkar eller om han bara håller ut för att han inte vill vara den som gjorde slut...
    Samtidigt så verkar han så gullig mot henne. Men jag hade också tröttnat om min kille vart så svartsjuk, det suge rju musten ur vem som helst!

    Mvh
    G

Svar på tråden Hon är såå svartsjuk...