• Isa-sessan

Syrianer hjälp mig hitta festkläder!!!!!

Hejsan

I början av maj ska jag på ett stort bröllop.

Det är ju känt att syrianer verkligen ser bröllop som en av livets viktigaste höjdpunkter, och de klär verkligen upp sig för detta tillfälle. Jag har flera gånger sett påkostade syrianska bröllop och alla gäster är så otroligt fint klädda!!!

Nu ber jag om hjälp till alla er syrianer, VART köper ni dessa superläckra festkläder?? Vilka butiker gäller? Snälla hjälp mig är ni snälla!

Både mamma och jag behöver kläder och vi vill verkligen ha något extra och chic! I höstas var vi på ett bröllop, vi letade kläder ÖVERALLT. Det blev verkligen ett tidskrävande projekt. Resultatet blev bra, men vi var långt ifrån så fina som ni syrainer brukar vara, så snälla hjälp oss.

Andra förutom syrianer får oxå väldigt gärna ge oss bra tips, om ni vet läckra kläder till bra priser. Och det ska verkligen vara festkläder! =)

Tack alla söta ni därute!

//Isa

• Svar på tråden Syrianer hjälp mig hitta festkläder!!!!!
  • Forsfors

Vet inte riktigt vad ni är ute efter, men jag tycker att de har riktigt snygga festkläder på den här sidan till rätt bra priser. hoppas att den inte fastnar i filtret nu bara:

www.keepmeinstitches.biz/

• Bride2B..

Halloj Isa-sessan!!
    Här har du en libanesisk tjej... jag vet exakt vad du menade med bröllop och uppsåt m.m vart i sthlm bor du? när är det dags?

• StaroOoOo

tjaba isa-sessan...är inte heller syrian men däremot från pakistan...samma sak här,...bröllopen hos oss är verkligen hödpunkter med mkt färger...om du vill kan du ju kolla in det indiska modet..kanske har sett det senaste med byxor och tunika och en sjal...brukar vara väldigt broderade och går att hitta i nästan alla färger och former...rekommenderar att du kollar in sajten www . sarees. nu

de har dock inte lagt ut alla kläderna och smyckena på sidan och har jäääättteeee mkt mer och mktt finare kläder i deras butik på stora essingen. Kanske nåt för dig o din mamma...ni kommer garanterat vara jätte vackra...och kanske mest annorlunda..hehe
    lycka till
    kraaaaaaaaaam

• Isa-sessan

Tack Forsfors och Bride2B!! =))

Jag är ju alltså en helt vanlig gäst och (tyvärr) inte bruden (väntar fortfarande på den stora Kärleken).

Jag bor mitt i City här i Stockholm, och bröllopet är först i maj.

• Isa-sessan

Tack Saro!! =))

Vi hade mer tänkt dräkter eller kläningar, men jag ska kolla upp ditt tips. Jag behöver ju finkläder till fler tillfällen än bara bröllopet ju ;))

Kram på Dig! =))

• Forsfors

Isa-sessan: kolla in bridesmaid, mother of the bride och proomgown på den sidan, de har mycket fina klänningar som inte är brudklänningar eller vanliga balklänningar också (även klänningar som passar bra till mammor)

StaroOoOo: Vilka fina tunikor de hade på sidan du länkade till, har sparat den i mina favoriter för kommande bruk.

• Isa-sessan

Jag har varit inne på sidorna, har lagt bägge i mina favoriter under en ny mapp som heter Festkläder! :)
    Dessa sidor lär man ju ha nytta av framöver! :) Tack söta Ni!

Men fortsätt gärna ge tips! ;)

• StaroOoOo

isa sessan...det finns jätte fina klänningar där också som ser ut som just balklänningar men kanske något exklusivare de e jätte fina...hehe...tänkte bara säga det...kanske får du nytta av det..hehe hmmm nu börjar jag låta flamsig..och det låter som om affären e min eftersom jag rekommenderar den men det är det inte..ok nu lägger jag av innan jag spårar ur helt..(har haft en jobbig vecka med massor av plugg)
    kraaamm

• Isa-sessan

Alltså jag har så svårt för förklara vad för kläder jag menar...därför jag vände mig till syrianer, hahahaha. För på deras brölllop har de dessa chica kläder som varken är rena balklänningar eller simpla sommarkläder. Det är riktigt moderna festkläder mer typ. :)

Staro: jag vet hur det kan var med en vecka full av plugg, läser nämligen själv... tack för all hjälp! Sov sött och lycka till i plugget! :)

Gonattkram

• Bride2B..

men finns det inte en massa affärer i sthlm då?? om du kan ta dig till södertälje så har de ett jättefint utbud på "Princessa".. dyrt men fint.. annars kan du kolla ebay (www.ebay.com) eller bridesave på (www.bridesave.com).. där finns massa alternativ för både brudar, mammor m.m Du kan fynda där också :)

Svar på tråden Syrianer hjälp mig hitta festkläder!!!!!