• Cilia..

    Att bli gravid!

    Hej hej! Jag och min sambo pratar ofta barn och framtid. Eftersom jag ätit Desolette, p-piller, i över 10 år börjar jag fundera på hur lång tid det kan ta att bli gravid efter att man slutat med dom. Nån som har någon erfarenhet av detta? Tack!

  • Svar på tråden Att bli gravid!
  • Mie

    Ja, det är säkert olika för alla, men för mig (oss) gick det snabbt!
    Jag har ätit Desolett i 6 år, slutade med dem lagom till bröllopet och sedan "tog" det på första försöket! Är nu i 6:e veckan!!!

  • Cilia..

    Tack för ditt svar. Åh,vad härligt. Grattis och lycka till.

  • Vitklädd i vinter

    Detta har jag oxå funderat på! Jag har oxå ätit p-piller i ca tio år och det känns nästan som om att jag vill sluta, inte för att bli gravid, men tänk va mycket hormoner (eller vad det är) man stoppar i sig!!

    Jag är fruktansvärt nojig över att inte kunna bli gravid!

  • Signatur

    Som apotekare har jag ganska stor erfarenhet av den här frågan och det enda jag kan säga är att det är superindividuellt. Alltifrån att man blir gravid bara man missar ett piller till att det tar flera månader.

  • Vitklädd i vinter

    Signatur:
    Men det är inte farligt att äta p-piller för länge då? Tja, farligt eller riskabelt, kanske mer det jag söker?

  • Forsfors

    När jag började med p-piller fick jag höra att det kan ta UPP till ett år innan allt funkar som vanligt, men jag vet en tjej som blev gravid när hon missade ett piller och känner en annan som blev gravid direkt efter hon slutat så jag antar att det är lite olika.

Svar på tråden Att bli gravid!