Min sambo har också lösenord på sin dator och jag brukar reta honom för det, för jag tycker att det är så töntigt att jag inte kan få veta hans (man blir ju lite nyfiken )... Han jobbar också med datorer och är helt paranoid när det gäller att någon kanske skulle hackra sig in på hans dator och sånt, och det är därför som han är så hemlig med lösenordet, för han byter så ofta och det ändå inte skulle vara någon idé att jag fick veta det och han vill inte att det på något sätt ska råka komma ut (precis som att jag skulle ringa runt till alla och berätta vad lösenordet är). tror att det är en form av yrkesskada, de kanske har känsliga datakoder på datan som de är livrädda ska läcka ut eller något anant teckniskt mumbojumbo...tycker att det är lite barnsligt, men min får i allafall ha sitt hemliga lösenord kvar för mig utan tjat eftersom det verkar så himla superjätteviktigt för honom.
fast man kanske själv skulle byta lösenord bara för att jäklas, han brukar använda min dator när hans ska skriva ut svartvitt och jag vill komma åt hans när jag ska skriva ut färg, men det går inte när han är borta pga lösenordet (som han vägrar att uppge per telefon också) medans han går in på min när som helst och skriver ut...haha, ska nog ta och busa lite med det här, om jag lyckas byta lösenord själv förstås