• _Maria_

Äppelcidervinäger

Jag har funderat lite kring det här med äppelcidervinäger. Hur fungerar det egenligen? Någon som har testat och fått resultat ? :)

• Svar på tråden Äppelcidervinäger
  • Laguna

Nån här på mitt jobb har testat det och säger att det faktiskt visat resultat. Han drack ca 15 miuter innan lunchen sån vinäger. Vet inte riktigt hur mkt. 1/5 dels glas blandat med vatten....nått sånt tror jag...

/Hanna

• _Maria_

Okej. De finns ju sånna där kapslar också har jag hört. de ska tydligen motverka sötsug också..kanske är nått :)

• Laguna

Ja det finns rätt mycket. Gäller att hitta något som passar en själv..

/Hanna

• vixen not a tramp

Inget att rekommendera för den med sur mage. Jag fick lov att sluta dricka det för jag fick konstant halsbränna och ont i magen. Kan tydligen ge frätskador på tänderna oxå om man dricker det, så vill man ändå testa är nog kapslar bäst.
    Hoppas ni hittar nåt som passar er!

• Devoted

Jag har druckit en matsked om dagen i ett glas vatten i 15 år. Tror verkligen att det är bra mot förkylning, urinvägsinfektioner mm. Tror inte det påverkar vikten mer än att GI-halten sänks på livsmedel man intar i samband med drycken.

• Leone

Jag kan inte dricka det pa fastande mage, sa fore frukost gar helt bort. Appelcidervinager sanker GI-vardet pa maten man ater i samband (eller efterat) sa man kanner sig matt langre - det kan ju vara bra (om man inte kraks av att det ar sa surt, som jag...)

• Ei saa peitää

Håller med Devoted. Känns som man blir mindre förkyld och så men vikten verkar inte påverkas nämnvärt. Åtminstone inte för mig.

• M:et

Jag måste säga att jag tror på äppelcidervinäger. Jag dricker 1-2 matskedar i ett glas varje morgon och ibland till middagen. Man kanske inte märker några sådär jättetydliga förändringar (jag har inga problem med min vikt så det är inget jag har erfarenhet med om det hjälper med äppelcidervinäger.) Men det jag märker själv tecken på är att det hjälper min lite oroliga mage att smälta maten bättre, jag har mindre urinvägsinfektioner sen jag börjat dricka det i och med att syra gör urinen surare och bakterierna kan inte föröka sig i sur miljö.

Men sen gör det ju bra saker för kroppen som man kanske inte ser på ytan, det innehåller massa vitaminer, stärker immunförsvaret, ökar ämneomsättning, är bakteriedödande vilket hejdar sjukdommar och om man dricker upp till 6 glas om dagen så ska det hjälpa mot menssmärtor då det verkar blodstillande och smärtlindrande.

Plus att det är utmärkt att använd på andra områden också, t.ex. som blomgödning (en liten skvätt i vattenkannan), blommorna växker och knakar - jag lovar!

Plus att det går att använda till mkt mkt mer! I like it!

• vixen not a tramp

Det är väl bra att ha på myggbett också har jag för mig. ÅH, vad jag längtar till sommaren!
    Jag tycker det är gott att göra vinägrett dressing på det också, mums!

• Forsfors

Jag drack faktiskt äppelcidervinäger förut och samtidigt promenerade jag mycket, men jag ändrade inte på kosten. Över 10 veckor hade jag inte gått ner ett gram, men flera storlekar i byxor och alla kompisar komenterade och undrade hur mycket jag gått ner under sommarlovet och trodde inte på mig att jag inte gått ner. men då drack jag flera glas vatten med äppelcidervinäger om dagen och promenerade kanske 1-2 timmar om dagen, varje dag.

• gift liten sessa

Funkar också när man bränt sig på brännmaneter, min magkatarrs-mage gillar det INTE! Alltså blir det bara till utvärtes bruk...

Svar på tråden Äppelcidervinäger