• M:et

Äppelcidervinäger

Jag måste säga att jag tror på äppelcidervinäger. Jag dricker 1-2 matskedar i ett glas varje morgon och ibland till middagen. Man kanske inte märker några sådär jättetydliga förändringar (jag har inga problem med min vikt så det är inget jag har erfarenhet med om det hjälper med äppelcidervinäger.) Men det jag märker själv tecken på är att det hjälper min lite oroliga mage att smälta maten bättre, jag har mindre urinvägsinfektioner sen jag börjat dricka det i och med att syra gör urinen surare och bakterierna kan inte föröka sig i sur miljö.

Men sen gör det ju bra saker för kroppen som man kanske inte ser på ytan, det innehåller massa vitaminer, stärker immunförsvaret, ökar ämneomsättning, är bakteriedödande vilket hejdar sjukdommar och om man dricker upp till 6 glas om dagen så ska det hjälpa mot menssmärtor då det verkar blodstillande och smärtlindrande.

Plus att det är utmärkt att använd på andra områden också, t.ex. som blomgödning (en liten skvätt i vattenkannan), blommorna växker och knakar - jag lovar!

Plus att det går att använda till mkt mkt mer! I like it!

Svar på tråden Äppelcidervinäger