• Millemo

Pilates-träningsprogram

Hej Alla,

Jag är lite nyfikten på Pilates, sökte lite bland gamla inlägg (som tyvärr var stängda) - men är det någon som har ett tips om vart jag kan ladda ner ett träningsprogram?

Jag har googlat och får naturligtvis hur många träffar som helst..

Jag är en av dem som beställde en Pilates-boll genom Kellogs, och det hade varit kul att använda den oxå.. är en sådan som faller för alla erbjudande.. ;)

Tacksam för alla tips!

Kram

• Svar på tråden Pilates-träningsprogram
  • Strulan

Jag köpte en video med pilates övningar (utan boll) tycker att det var ganska svårt....

Om jag ska vara ärlig så gav jag upp redan första övningen när man skulle dra in naveln snett uppåt

Tror inte att det var min träningsform

• milla1

Hallå!

Ett tips är att kika lite på tvshop - de har just nu ett erbjudande om ett träningsprogram av svenske kändistränaren Gunnar (larsson?). I reklaminslaget kan man se hur de använder pilatesbollen.

Man kan till exempel sitta på pilatesbollen istället för att sitta i soffan - då tränar man balans! Man kan lyfta vikter medan man sitter på bollen. Mer avancerade varianter finns också där man går ner i brygga med bollen under sig osv.

Lycka till med din boll! Det är ett utmärkt träningsredskap!

• andersgro

Hejsan jag hoppas du inte har kasstat din boll. Jag har också en och tränar en till två gånget i veckan. de är mycket bra och rolig träning .om du vill ha tips om träningen får du gärna skriva till mig

• Norrbottensbrud

Köpte en Pilates video på Åhléns. Det var en introduktionskurs utan boll. Jag tycker den är kanon. Tyckte oxå att det var lite märkligt att försöka dra naveln snett uppåt, dvs. mot ryggraden, men i slutändan handlar det bara om att hela tiden hålla magen spänd när man tränar. På detta sätt ska man träna sig till en "inre styrka".

Vet tyvärr inte var du kan ladda hem program där de tränar med boll.

• Meddelande borttaget
  • branwen

vad de menar med att dra in naveln är att hålla in magen och spänna istället för att spänna ut den (puta med den). Var det någon som förstod?

• Nickolina

Min pojkvän fick något vilt i blicken när jag frågade omjag fick köpa en stor pilatesboll och ha den hemma i hans lägenhet (en liten tvåa utan förvaringsutrymmen):)

• Xena

Åhhh, var på ett Pilates-pass på gymmet igår för första gången. Har sån fruktansvärd träningsvärk i hela kroppen. Upptäckte muskler jag inte trodde fanns.

Men det var kul.

• andersgro

Hej Xena
    tränade ni med den stora bollen hela tiden på Pilates-pass på gymmet igår ?

Och Nickolina
    stå på dig bara klart du ska ha en pilates boll och träna på

• Xena

andersgro -

Nej, vi använde ingen boll. Bara våra kroppar.

• flygvärdinne-dieten

Hej hej....är också lite sugen på pilates men har inte råd att gå någonstans och börja. Därför låter det med träningsvideo hemma lite intressant, är det väldigt svårt eller?? Hur mkt kostar en video?

• Cecilia J

Jag har beställt DVD från tv-shop, 529 kr (det brukar visas reklam om den nu). Får se hur det går, min sambo tror inte alls på att jag kommer ha gymping här hemma framför tv:n. Men jag vill iaf prova då jag är nyfiken.

• Millemo

Det finns billigare videor, kolla på Åhlens eller dvd-butiker på nätet.

Ibland kan man fynda på t ex blocket eller tradera, folk som tröttnat säljer.

• M.G

Om du har möjlighet att ladda ner musik/dvd filmer så kan man ladda ner Tv-shops dvd filmer där. Jag har även köpt en som var på ca 50 min. men jag tror aldrig att jag ska idas ta mig tid att gå igen det hemma. Men vi är ju olika....har nog inte nog med disciplin. Men jag tror det är jätte bra träning.
    Den ena som TV-shop har är på 20 min och det är perfekt.

Svar på tråden Pilates-träningsprogram