• M-M

    Titta hit alla Borås brudar

    De har stänkt av vår förra tråd för svar så jag öppnar en ny nu.

    Så brudar hur går det med planeringen? Själv så har jag inte gjort så hemskt mycket det sissta, har haft födelsedagar och jul pyssel men nu närmar det sig halv året kvar och det är väll bara att ta fart igen efter nyår. Så nu är jag nyfiken på er.
    Ha det gott

  • Svar på tråden Titta hit alla Borås brudar
  • M-M

    Hallå var är ni??

    Är så nyfiken.

  • E&I

    hejsan!
    JO det går väl bra. Men har fullt upp i skolan och imorgon så åker jag till min älskling. Känns så underbart att få träffa honom. Så jag hoppas jag ska kunna sätta igång med böllopsplanerna när jag kommer tillbaka...
    Vi får se...

  • E&I

    Hejsan
    nu är jag tillbaka. Harvarit skönt att komma bort lite o träffa min älskling. Men nu känns det som jag inte varit där som om det bara var en dröm...
    HUr går det med era planer...

  • M-M

    Hej på dig och välkomen hem igen

    Jo nu har vi bokat tid till att titta på kläder till min älskling skall göra det i feb. skall bli roligt han kommer att bli så fin, våran son skall ha samma väst som sin pappa.

    Sedan så har vi berättat för våra närmaste vänner och de blev så glada helt oförberedda på detta så det var roligt änteligen har man någon att prata med om det.
    Sedan så har vi ordnat med musik, en av våra vänner har en bror som kommer att agera dj. Samma vän kommer att fixa bil.

    Sedan har jag fått en tjej som skall servera så nu är det bara en till som behövs.

    Ja det är väll vad som har hänt nu efter jul och nyår.

    ja så har jag bestmännt mig att jag skall ha slöja med. Men hur har det gått för dig har du kommit långt med planeringarna?

  • E&I

    Vi ska börja planera nu från början men måste först kolla upp med migrationsverket om han kan få Visum då ifall han inte fått sitt UT då.

    Vad roligt att ni börjat berätta. Det känns så skönt att få komma ut med det. Man håller ju på att explodera o vill ju att hela världen ska veta.

    Vad är det för tjej du behöver för severingen. Jag kan höra efter lite om du vill. Känner några som jobbar inom restaurangbranschen...

    Jag tycker nästan slöja är pricken över i:et. Fast det beror helt på klänningen o vilken "typ" man är...

    Ne nu e rasten slut dags att gå till föreläsningen igen. Hörs väl snart igen...

  • E&I

    Hejsan
    Va e ni alla brudar. Vi får inte låta tråden ta slut. Hur går det för er vad händer?????

    Nu har jag kommit igång lite. Jag har pratat med militärpalatset så vi får se hur det går med det. Min älskling kommer nog få sitt UT i början av april så nu börjar planerna komma igång lite.
    Tänkte boka kyrka oxå men det inte om jag ska ha Gustav Adolf eller Caroli. Ngn som vet hur mkt det kostar att hyra...

    Ska på mässan i Gbg nu i helgen få se om det blir kul...

  • Bröllopstokiig

    Hej
    Ja här händer det saker nu har vi berättat för ALLA och det är sååå skönt att få gå o,kring och kunna prata om det man är så lycklig för. Vi har i dag varit och betsällt martins kläder och det blev jaquette (vi hyr hans kläder)lilleman kommer att ha samma väst och skarf så de kommer att vara så fina. Sedan så har det löst sig med serverings personal. Ja vad hänt annat än att vi har kommit på att det inte är så lång tid kvar.. Vi skall me ner till mässan i GB i helgen skall bli roligt.

  • E&I

    hej hej
    va roligt att allt löser sig. jag väntar fortfarande svar från lokalen.
    Vad tyckte du om mässan då hittade du ngt kul. Vart ska ni hyra hans kläder och hur mkt kostar det att hyra...

  • M-M

    Hej på dig
    Nja vi hittade inget speciellt, det känndes mest som om man skulle vara på ruta nummer ett att man bara har bokat datum och står i start groparna, vi har ju redan ordnat med det mesta nu... Men vi hittade brudparet som skall vara på tårtan iallafall ett som passade perfekt för oss.
    Vi skall hyr upp på brämhult Ringheims Brud- & Festboutique och vi skall hyra en jakett till martin och det kommer att kosta 1500 och då får man skortan. Och till lilleman så kommer vi att hyra likadan väst och scarf som martin och det kommer att kosta 300 kroner så det är inga farliga priser. Hur kommer ni att göra med era kläder?

  • E&I

    Men även jag som inte planerat så mkt tyckte inte mässan hade ngt att erbjuda. Det kändes faktiskt tråkigt och "fattigt"
    utbud.

    Jag har tid hos ringheims nu på fredag så jag ska gå o kolla. Har hon mycket att erbjuda eller. Hur låg hennes priser. Vilka märken e det hon har. Lite svårt att veta när hon inte har någon hemsida att kolla på. Men jag hade hoppats på att jag skulle hitta både min och brudtärnans klänning och herrarnas kläder nu hos henne. Så slipepr man åka runt mer o leta. Hyr hon ut brudklänningar förresten???

  • M-M

    Kul att åka och titta... Ang klänningarna så har jag ingen koll, vi var bara där för martin och lilleman och märken har jag heller ingen koll. Så är det bokat ett datum för er när blir den stora dagen?

  • Anna_girre

    Hej alla Bor[sbrudar!

    Kul att se att det g[r framm[t f;r er. Sj'lv g[r det lite tr;gt...har mycket p[ schemat nu. Ska ut och kolla kl'nningar med mina t'rnor snart, ser fram emot det.
    Ska bli kul med en lite tjej/dag.

  • E&I

    Jag hittade faktiskt inget för mig men min syster hittade en jättefin brudtärneklänning som hon nog ska beställa.

    Om vi kommer överens med han som sköter lokalerna så kommer det bli den 16 juli. Och jag bara längtar. Men måste fixa med lokalen för att jag ska kunna fixa resten som behövs boka. Sån det börjar bli lite stressigt nu.
    Så nu den 17de ska jag på intervju i karlstad för hans UT så jag e ganska nervös och så måste jag samla ihop alla "bevismaterial" jag har om att det är äkta. Tänk om jag glömmer ngt???? Det känns verkligen i magen... Nästan som när man är nykär ehheheh

  • M-M

    oj vad nervöst... men jag tror att det kommer säkert att gå bra. Ja jag läntar jag med det är ju inte mer än tre månader kvar. Har börjat att gå in skorna nu vill ju inte att det skall vara ett problem när den stora dagen är här.

Svar på tråden Titta hit alla Borås brudar