• ProudWoman

vill inte vara kär

aj då, jag har gått och blivit kär, försökt undika det men gick inte... och jag vågar inte säga ett ord till killen ifråga för då lär han springa all världens väg... men han är ju så fin och snäll, men risken är så stor att han inte alls tänker samma som mig, så jag vågar inte säga nåt pga det...

• Svar på tråden vill inte vara kär
  • Mr m2b

Varför tror du att han springer iväg? Tänk om han är kär i dig och tänker på samma sätt?

• ProudWoman

för att han är urusel på att höra av sig, (ringer typ mest om jag ringt upp honom och det blir missat samtal), dessutom så har han sagt att han inte kan lova nåt, då vi just nu mest umgås lite och har s*x, men inte nå mer än så, men vi har jättetrevligt när vi sitter och pratar här och så... *suck*

• Stjärna

Ta en dusch, gör dig fin. Gå sedan på stan och sätt dig på ett fik. Titta på killar som går förbi och KLAPPA TILL DIG SJÄLV I HUVUDET TILLS DET GÅR ÖVER.

Killar som beteer sig som den du beskrev är inte värt att lägga ner något på. Inte just nu, förrän han väljer att bli seriös. Och sitt inte uppe och vänta på det.

Hårt men sant.

• Tant Pernilla

Jag hade en sån "herrbekant" förut och allt var fint och bra, men skulle inte leda till mer än lite kravlöst s*x och najst umgänge - det hade vi kommit överens om. Trots det ville väl en del av mig ha mer än så...

Helt plötsligt hittade han en annan, och där stod jag med min tvättade hals... (bildligt talat)

Ett drygt år senare hittade jag min drömprins, som står bredvid mig i vått och torrt, som ville ha mig nära i alla skeden av livet, inte bara när det är kul. Det känns underbart.

Men visst blev jag några erfarenheter rikare från den andra affären - att jag inte ville ha det så igen...!

Så mina tips är: antingen fortsätter du träffa den här snubben - du är kär och han är k*t, och ni är medvetna om premisserna. Eller så avslutar du den här affären, och ser dig om efter en mer trofast man, som vill ha dig alltid!

Din "herrbekant" kommer sannolikt inte att ändra sin inställning till förhållandet.

Lycka till!

• ProudWoman

problemet är att jag dum som jag är inte kan tänka mig att avsluta det hela heller, för jag har aldrig nånsin haft så bra s*x i hela mitt liv... men jag är mest förvirrad, för han kan sitta och prata med mig länge och så är vi umgås och vi skrattar och han säger att han tycker om att jag är som jag är... men jag vet ju inte vad han egentligen tycker.

• Tant Pernilla

Precis så var min relation med "herrbekanten" också. Och vi höll på så i två år totalt (med några kortare avbrott).

Men okej, fortsätt med det här så länge du inte blir sårad av det. Man kan ju aldrig gradera hur mycket man tycker om nån, det finns ingen richterskala för kärlek, så fortsätt så länge du inte gör nåt som strider för mycket mot din själ. Och gör det med öppna ögon. Visst, du är kär i honom, men han är inte det i dig. Ni har härligt s*x, och det är inte illa.

Var bara beredd på att det kan ta slut väldigt hastigt, för han kan bli kär i en annan...

• ProudWoman

på nåt dumt sätt är det ändå värt det just på grund av att man får bra s*x och att varje gång vi ses blir jag så glad...

• Tant Pernilla

Jamen, då tycker jag att du ska köra på ett tag. För bra s*x är inte fy skam, det får en verkligen att känna sig skön!

Jag tror att man kan behöva lite sånt emellanåt, och vad gör det om du är kär i honom och han inte är det i dig? Det är ju ingen större fara så här tidigt i relationen, det kan ju ändra sig både åt ena och andra hållet.

Det viktigaste är bara att man är medveten om vad man gör, så man inte lurar sig själv...

• ProudWoman

precis... jag menar, man vet ju aldrig, jag kan ju ha sån tur att han kanske skulle bli kär i mig när han lär känna mig bättre, eller hur jag säger ju inget till honom utan försöker vara lite cool, har märkt att det ibland funkar på killar, det som är svårt att fånga är mer spännande

• Tant Pernilla

Tja, jag vet inte om det där att spela svårfångad... Det kanske funkar...

Det man i alla fall inte ska göra är att säga "jag älskar dig" på tredje dejten och "älskar du mig?" på fjärde...

Hoppas att det går bra för dig och att du åtminstone får ha det lite bra "på resan", i alla fall!

• StinaS

Jag har också haft ett förhållande bara för s*exets skull. Men jag bestämde mig redan från början där att om det kom för mycket känslor med i spelet skulle jag göra slut. Och det gjorde jag också.

Jag tycker det är helt OK att ha ett förhållande som är grundat på s*x. Men då skall det vara klart för båda parter. Jag tror inte på att ha ett förhållande där man går runt och hoppas på att den andre plötsligt skall förälska sig i en. Det är bara förödande för en själv.

För min del tycker jag att du skall snacka med killen. Springer han så springer han. Då var det ju inte mycket att ha ändå. Jag menar inte att du skall kräva något av honom, men kanske ändå få honom att förstå att du har vissa känslor för honom.

Kan du hålla det till ett s*xförhållande tycker jag att det är helt OK att fortsätta, men det verkar inte så av det du skriver.

Men det är bara min åsikt.

• hjortronet

Hur vet du att du är kär?
    Jag har själv haft ett liknande förhållande men med mitt ex. Dock så pratade vi aldrig om det "förhållande" vi hade utan pojenterade för varandra att vi båda var singlar.
    Jag trodde då att jag var kär i honom och att jag ville ha ett seriöst förhållande med honom. Men så träffade han en annan och jag blev då mest besviken över att han inte kunde säga det till mig.
    Vad jag trodde var kärlek var i själva verket åtrå, för liksom din "kille" var han inte helt usel i sängen. Känslor kan bedra en tänk på det.
    Det du nu känner kan också vara förälsakelse och det brukar vara stormande känslor och sedan gå över.
    Ta en dag i taget och försök inte etiketera honom än!

• Forsfors

Vad knäppt, jag tänkte just undrar hur det gått för Fluffigt Får på den där daten, och sen såg jag "vill inte vara kär" och klickade där och där kom fluffigt får fram och berättade att hon är kär...

Svårfångad kan faktiskt funka, körde själv detta på en pojkvän i ungdomen som aldrig ringde etc. jag slutade att höra av mig, efter tre dagar ringde han upp och undrade varför jag inte ringde och om det hade hänt något och om jag levde Fast annars gillar jag inte katt och råtta-lekar, har jag verkligen velat vara tillsammans med någon så har jag laggt korten på bordet ganska snabbt (Kanske inte skrikit jag älskar dig, men ändå sagt att jag velat ha något allvarligare än bara strul) och har han inte varit intresserad så har jag sett till att avsluta relationen om jag verkligen har varit kär för att slippa bli sårad. Om man kan hålla relationen på nivå kk utan att någon har djupare känslor så kan det ju vara bra, men är det någon som allavalrigt är kär och den andra inte är det, så tror jag att det är bättre att avsluta än att bli sårad och må dåligt senare för att det aldrig blev något och för att man slösade bort sin tid på något sånt.

• 11 juni 2005

JAg tror inte på kk-förhållanden v den enkla anledningen att det oftast är någon som faller tid - vilket blir jobbigt för båda.

Lika litet tror jag på "spel" spela cool eller vad det nu är - då försöker ju Du göra Dig till någon Du inte är och hur kul är det för den andre...

Lägg ner om Du mår dåligt av det - eller om Du inbillar Dig att trägen vinner - tror inte ett smack på sådant...men det är ju a andra sidan jag det...

Svar på tråden vill inte vara kär