• M Magdalena

kan man låta bli..?

Kan man strula runt med en kille, nybliven singel som jag är, och låta bli att bli kär?

Jag är väldigt attraherad av en kille men förstår med mitt förnuft att han inte är en framtidskille pga att han har värderingar som jag inte söker hos en kille.

Vad tror ni? Kan man strula å bara ha s*x utan att bli förälskad och komplicera till det?

• Svar på tråden kan man låta bli..?
  • Tant Pernilla

Tja, om båda är med på premisserna så kan man nog det, men risken finns alltid att den ena "åker dit" och inte den andra. Då blir man olycklig.

Men lite kravlöst strul kan man också behöva i den situation du är...

(Ta bara vara på dig så du inte blir utnyttjad på ett eller annat sätt. )

• ProudWoman

Jag trodde man kunde det, och jag kunde det iaf inte, iaf inte med den killen jag strular med nu... (dvs jag är kär och jag har ingen aning om vad han är)

• M Magdalena

Bra med synpunkter från båda sidor!

Jag har kontakt med killen jag knappt kan hålla fingrarna ifrån men jag har bestämt att jag tar julhelgen hos mina föräldrar och tänker över saker o ting. Vill inte hoppa in i nåt alltför fort.

Men om jag vet med mitt förnuft från början att den här killen e ingen å bygga en framtid med, jag har andra krav på min framtidskille, så borde jag väl klara av att inte falla för honom helt? Kunna strula och njuta men också kunna gå därifrån..?

*filosoferar*

• Tant Pernilla

*hehe* Det finns ju inga universella lagar för den här typen av relationer... Men oftast är de ju mer av karaktären "transitional" (som de kallar det i När Harry träffade Sally) och nåt som liksom självdör efter ett tag.

Det farliga är väl bara om man börjar gå och göra sig en massa förhoppningar kring den här personen...

• M Magdalena

Tja, jag har inga förhoppningar kring den här killen iaf!!!

Jag e bara så vibrerande attraherad av honom som jag inte kännt på länge länge..

• Tant Pernilla

Då tycker jag att du ska tillåta dig att njuta av det här och bara må bra. Vem vet vad som händer i morgon, och varför gräma sig för det? Så länge ni inte sårar någon annan part, så tycker jag att man ska kunna hänge sig åt lite kravlös njutning.

• Dallandra

Det kan man absolut, så länge ingen är kär i den andra så är det inga som helst problem. Det förgyller bara vardagen :)

Så jag håller med Tant Pernilla, njut av det:D

• StinaS

Skrev just i en annan tråd att jag tycker den här typen av förhållande är helt OK. Har själv varit involverad i ett. Det gäller bara att hålla koll på sig själv så att man inte blir för involverad. Klarar man det så kan man ha ett väldigt trevligt förhållande.

• Cecilia J

Har också varit i den sitsen. Man bara vet att man inte vill något med killen, men det är ändå kul att "träffas"... Kör på säger jag!

• Guldfisken

För din egen del kan du väl absolut det, men jag skulle nog inte inleda en relation några få dagar efter det att det tog slut med en partner pga min egen otrohet. Av respekt för ens fd partner sedan några dagar, speciellt som den här andre killen inte verkar vara något för dig egentligen.

• M Magdalena

Jag ska fundera över julhelgen då jag e bortrest. sen får vi se vad som händer, om jag stämmer träff med honom. det e ju inte ens säkert att blir nåt..

Svar på tråden kan man låta bli..?