• Antonia

    BT-Träff-Stockholm, Ny tråd!!

    Brud05, tråkigt att du är förkyld, hoppas att du hade kul uppe i fjällen. Vore jättekul att ses i morgon om du känner dig bättre!

  • Antonia

    Veronika, kul att du kommer! Ska bli roligt att träffa era alla.

    Idag känner jag verkligen Liiiivet i mig! Allt är bara på topp, härligt väder, kul på jobbet, städat hemma och en kille man älskar och som älskar en tillbaka. Samt sånna härliga BT-vänner som man har här är underbart. KRAM KRAM till er! :D

  • Antonia

    Ja jag måste säga detsamma, supertrevligt att träffa er ikväll!

    Synd att ni andra inte kunde komma men vi får ta det snart igen. Annaglitter; ska bli spännande att se din pärm!

    Jag sitter här skitnervös, fick ett samtal idag om en casting för ett programledarjobb. Det skulle vara jättekul men usch va nervöst, egentligen trivs jag bra på mitt nuvarande jobb, speciellt nu när de ska betala en dyr utbildning för att jag ska får avancera mig inom företaget. Men visst skulle det vara spännande att prova på ett programledarjobb på tv. Så även om jag inte kan tacka ja så är jag så nervös. Man vill ju göra bra ifrån sig, nån som har tips på hur man ska "blunda och tänka på nåt annat" när man gör intervjun?

  • Antonia

    Skruttis!

    Ja jag hade ett missat samtal när jag satt på t-banan, sen ringde det igen... och vi ska ses på torsdag för casting. Usch jag vill inte vara nervös, men kan inte låta bli!

    Jaså är han, vad heter han på BT?

  • Antonia

    Brud 05, tack, jo det skulle vara fantastiskt kul så klart och det är nog lite av ett drömjobb. Blev glad över att de överhuvud taget ringde, kan tänka mig att det var en del som sökte och jag sökte in för skoj skull en dag försent, de måste fått brevet idag och ringde ikväll..

  • Antonia

    *Skratt* Du är ju för go'! Jag ska försöka att öva mig framför spegeln imorgon ;) Va fånigt men vad gör man? När man va liten satt jag alltid framför spegeln och ledde en massa olika program men när man blir äldre så är det inte lika lätt, man skäms nästan fast man är för sig själv. :) Det ska bli kul att se hur castingen går till, men det skulle vara kul om man gjorde så bra ifrån sig som man kunde utan att vara jättenervös. Jag brukar inte vara nervös, isf bara precis innan inte redan nu.

  • Antonia

    Hetta, jättekul att träffa dig. Alltid roligt att få ett ansikte på någon man läst om på bt.

    Jodå jag är alldeles för nyfiken för att inte gå på castingen så det har aldrig varit en "issue" det enda är att man vill känna själv att man gör bra i från sig för då behöver man inte gräma sig efteråt om det inte går vägen. Och jag tänker att jag inte behöver jobbet eftersom jag har ett bra och jag kanske inte ens kan tacka jag så det bästa är ju att inte få det, då borde jag ju inte vara nervös när jag tänker så, men icke... det är bättre idag iaf. Men det kommer bli värre imon igen. :)

    Emlu tack för att du hållar tummar och tår för mig, det behövs!

    Hur är det med er andra tjejer härinne.

    Emilia, kul att det går framåt för dig. Det är kul att pyssla så det blir nog bra!

  • Antonia

    Shalimar, jo då, det känndes som jag gjorde rätt bra ifrån mig men sen dök det upp en massa nyheter om att programmet spelas in utomlands mm. Det betyder att om jag skulle få det så måste jag flytta utomlands. Min m2b säger att om jag får det ska jag självklart ta det, jag är lite mer tveksamt. Men de betalar bra och man är projektanställd ett halvår i taget, samt att det innebär ofta att man får avancera sig.

    Jag ska få samtal ikväll om jag går vidare till andra uttagningen. Det var ca 400 sökanden och till första uttagningen tog de ut 25-30 pers, de söker en tjej och en kille. Så jag vet inte om jag ska hålla tummarna eller inte. Vi får väl se, är det meningen så är det, annars inte.

  • Antonia

    Oj det blev lite rörigt ser jag.OM jag får jobbet så får jag flytta utomlands. Oftast jobbar man med detta i ett år och sen får man ejbjudande att flytta hem och börja arbeta med kanalen på hemmaplan fast ett annat program, så det finns ju stora möjligheter att avancera sig vilket verkar lockande.

    På den uttagningen jag var på idag var vi 25-30 av ca 400 så jag känner mig hedrad att komma med hit. Sen får man se om det bli någon ny intervju. Intervjun va på engelska och sen skulle man stå och spela framför kameran utan manus och typ leda sitt egna tv-program. Lite nervöst, men det känndes rätt bra. :)

  • Antonia

    Jag borde läsa igenom mina inlägg innan jag skickar dem det blir alltid några stavfel men jag tänker fortaren än jag skriver. ;)

    Emilia, ja det verkar rätt spännande.. jag vill nog inte prata om vilket program det är här men när vi ses nästa gång kan jag säga det.

  • Antonia

    Hej tjejer!

    Tillbaks från en superhärlig helg på Öland med min kära syster och hennes blivande man. Helgen gick i bröllopets tecken. Vi var på kalmar slotts bröllopsmässa, provsmakade massa goda tårtor, drack cider mm. Ganska lik de förra mässorna jag varit på men det var mysigt. Såg världens finaste brudbukett som jag verkligen vill ha på mitt bröllop. Dessutom hittade jag en fantastisk tärnklänning. Jag är så fräck att jag skulle vilja köpa den, och låna ut den till tärnan inför bröllopet men behålla den själv sen. Hon använder inte ens ljusrosa i vanliga fall... men så kanske man inte kan göra? :-/

    Min syster gifter ju sig på midsommardagen på Öland och vi var på Hotellet där festen ska hållas och pratade med ägaren där. Han var så himla trevlig och hade en massa tips och idéer, jättekul. Eftersom jag ska vara den som håller i hela festen och fixa häftet så var det väldigt skönt att vara med och höra på hur lång all tid tar och vad man ska tänka på, måste säga att det varit en fantastiskt rolig och lärorik helg faktiskt.

    De som är nyfikna på programledarjobbet jag berättade om så fick jag det inte.... vilket iofs inte gör så mkt, var roligt att vara där och provspela, men flytta till Holland på minst ett halvår när man är sambo och ska gifta sig är kanske inte rätt tajming, så det gjorde mig inget, slapp man ta ställning till en sån chans.

    Jag tror faktiskt att jag kan den 30e oxå, som det ser ut nu och för mig spelar det ingen större roll vart vi är, skulle iofs va kul att se hur du bor Lillsmurf! Vin är inte fel heller, lite trött på allt fikande det blivit på sista tiden så för mig tar jag gärna ett glas vin nånstans!

    skratt-maja
    Emilia
    MalinF
    Popcorn
    lillsmurf
    Veronika
    Hetta
    Antonia

  • Antonia

    Princessan05, självklart! Välkommen till vårt glada gäng! Vore jättekul om du kunde följa med den 30e.

    Berätta lite, när, och var ska ni gifta er och vad är era planer, teman osv, lite kan du ju skriva här sen får du berätta mer när vi alla ses!

  • Antonia

    Just det var tiden går fort, får verkligen inte glömma metro den dagen.

    Tråkigt Veronika att du inte kom med, dålig stil när det sagt så. Men å andra sidan tycker jag verkligen inte att det är mindre dåligt att vara med i Amelia och/eller VR, det är ju oftare en tidning man sparar än en metro.

    Har ni förresten sett att Bröllopsguiden kommit ut, jag köpte den idag, den tidningen är allra bäst enligt min åsikt, ska lusläsa den när jag har tid sen. :)

  • Antonia

    Emilia, jag har oxå sett det nu tack vare din länk på metro, hoppas det finns några tidningar kvar när jag ska bege mig till t-banan. Va fint det såg ut, roligt att du fick tycka till om klänningarna. Man hade velat förstora bilderna något så man kunde se mer men det går ju inte...

    Superkul iaf, du var jättefin!

  • Antonia

    Hej tjejer!

    Hoppas att ni haft en härlig påsk, so far.

    Det har varit en superduperhelg för min älskling och mig. Inte minst idag då vi var och tittade på en valp, och vi ska få köpa den, jipppiiii!

    Blir jättebra med Fridays i kungsan för min del, tänker på de med små barn, vet inte om det är stor skillnad på ö-malms Fridays och kungsan men får man ha med barn på sånna ställen med hög musik, rökigt mm. vissa ställen får man ju inte det. Men det kanske de med barn vet.

    Roligt att så många ska med.... kanske att man kan uppdatera listan på alla som ska med? Det var ju en lista tidigare...

  • Antonia

    Gotlandsbrud, gu' va mysigt, hur funkar det med valpen än så länge? Hur gammal är den nu?

    Vår valp är 3 mån nu och vi får hem den så fort jag löst det med semester, och det kommer nog inte vara någon fara, hon sa att det räckte med att ta ca en vecka ledigt och sen kan jag ta med den till jobbet om jag vill men då är ju kruxet hur gör man med rumsrenhet, nu kissar den ju på tidning hos dem och den kommer ju bergis inte bli rumsren på en vecka och på jobbet är det nog inte så populärt om den kissar och bajsar... hmmm det måste lösas, kanske får vara ledig längre eller är det någon som har något tips?

    Ska bli kul att ses på onsdag!

Svar på tråden BT-Träff-Stockholm, Ny tråd!!